Fiat Uno Turbo - Forsa Edition.
ska till garaget lite senare och dona.. Mokko du kan ju ta och rulla ner en sväng senare och hjälpa till att kasta loss bakvagnen så kanske du hinner in med saab stakarn. Får kolla nogrant att du inte lämmnar massa saabbaciller över allt bara Fiaten är kanska kännslig i detta skede. Ta med kameran oxå då så hinner vi kanske knäppa lite photos on the buty too=)
Jaha, då bjuder vi på lite dagsfärska foton, o en liten snabbrapport direkt från garaget
Bilderna föreställer alltså den gamla karossen, som fått agera donatorbil till nya projektet. Idag har bl.a konstaterats att oljefiltret sitter obönhörligt fast, så det söndertrasade filtret på motorbilderna har sin förklaring...Börjat köra iväg lite småsaker som inte skall användas till nya karossen, än..
Man vet ju aldrig hur det slutar när det skall gasas, så lite raka plåtar e nog bra att ha kvar - samt framvagn me alla tillbehör kommer nog väl till pass förr eller senare. Är det nån stackare som är i behov av nå Uno-prylar kan ni ju hojta till, det kanske ligger nåt o skräpar som vi inte behöver...
Dock går karossen på skrot innan nyår, 800+ till bygget, hehe....Blir ju iaf nån decimeter silikonslang
Ok, första bilden är från innan motorn hade lämnat sin plats, nån vecka sen:

En lite close-up på hjärtmuskeln:

Efter urtagning:

Här skrotas elen, lite har vi dock sparat ifall nåt får för sig att brinna upp el. dyl. obs. att framvagnen e väck:

O här e framvagnen i all sin prakt:

Här står motorn o väntar på att få nya vev- och ramlager samt ringar o lite andra småsaker:

Pärlan från andra hållet, kam o kamhus sitter på plats mest som dummy så länge då ny kam o hus redan ligger hemma
:

En idolbild på helvetes-filtret... :

Här råder fullständig o total harmoni, rent o fint överallt:

Och sista bilden för dagen blir på slakthögen, blir nog X antal dagar till med rivning innan vi börjar plocka ihop den nya pjäsen.. :

Hoppas ni gillar bilderna, iof inte så mycket att se än - men alltid kul att vara med från början
Kommer definitivt bli roligare sen när allting börjar hamna på plats igen...

Dock går karossen på skrot innan nyår, 800+ till bygget, hehe....Blir ju iaf nån decimeter silikonslang

Ok, första bilden är från innan motorn hade lämnat sin plats, nån vecka sen:

En lite close-up på hjärtmuskeln:

Efter urtagning:

Här skrotas elen, lite har vi dock sparat ifall nåt får för sig att brinna upp el. dyl. obs. att framvagnen e väck:

O här e framvagnen i all sin prakt:

Här står motorn o väntar på att få nya vev- och ramlager samt ringar o lite andra småsaker:

Pärlan från andra hållet, kam o kamhus sitter på plats mest som dummy så länge då ny kam o hus redan ligger hemma

En idolbild på helvetes-filtret... :

Här råder fullständig o total harmoni, rent o fint överallt:

Och sista bilden för dagen blir på slakthögen, blir nog X antal dagar till med rivning innan vi börjar plocka ihop den nya pjäsen.. :

Hoppas ni gillar bilderna, iof inte så mycket att se än - men alltid kul att vara med från början

rotryckt..? vi kapade oxå med rondell, använde även plåtsax en bit då plåten som bekant inte ger så mycket motståndemil skrev:Har ni bara rotryckt lådan framför värmepaketet?
jag kapade me rondell och fick mer plats.. men ser ju bättre ut om man kan rotrycka alltihop!

ha de gött!!
Jo nu börjar det röra sig lite i garaget. Och mokko tackar för dom fina bilderna=) Diverse paket med roliga saker börjar dyka upp på posten och det är ju oxå skoj=)
Som vi står i dag så är fiat nr1 död=( sorgligt men det måsta göras, motor står mer eller mindre i atomer och kontroll mätning av cylinderlopp står på göro listan.. Men än så länge har vi inte hitta några direkta fel så det är bara att hoppas att inget oväntat händer:)
Kommer mer bilder och en RIKTIG uppdatering senare i kväll så att ni ser vad som har hänt ...
Ha de gött
Som vi står i dag så är fiat nr1 död=( sorgligt men det måsta göras, motor står mer eller mindre i atomer och kontroll mätning av cylinderlopp står på göro listan.. Men än så länge har vi inte hitta några direkta fel så det är bara att hoppas att inget oväntat händer:)
Kommer mer bilder och en RIKTIG uppdatering senare i kväll så att ni ser vad som har hänt ...
Ha de gött
Ja det var jul i år oxå..var ner till garaget en sväng innan julmaten och skruvade lite men hadde ingen ork till det i dag. Tyvärr så har sladden till min digitalkamera mystiskt försvunnit så det blir inga bilder förens i mellandagarna. Men toppen är ren och fin nu och blocket är lackad röd som tomtens luva i dagens ära=) Den nya karossen är nu inne i garaget och rostlagas (det lilla som finns) Samt strippas ner och kolla efter begynnande fel som vi inte sett än. Vikten ska ner kraftig på denna oxå naturligtvis så skräphögen kommer växa yttligare:)
Skit samma det är ingen ide att försöka förklara allt som har gjorts så det får bilderna visa i mellandagarna som sagt....
God jul
Skit samma det är ingen ide att försöka förklara allt som har gjorts så det får bilderna visa i mellandagarna som sagt....
God jul
Nu kommer det lite bilder=)

Detta är som vi står nu,det har inte hänt så mycket har mest suttit och väntat på att alla saker ska dyka upp. Men lite har hänt=)

Oportad topp
Mer kan jag nog inte säga.. Kommer dock att donas ordentligt innan den dras dit

Karossen har vi även fått in i garaget nu. Ni får nöja er med en väldigt dålig bild på den just nu.

En bild till dock så är hon hemskt smutsig på bilderna då hon har fått bott ute ett tag

Kommer mer bilder i morgon då ska klämmas dit nya kolvringar och lager. Jovisst ja en bild på ny kammen (den främmre) sittter i ett kamhus som oxå ska tvättas och poleras så det kommer att passa in lite bättre under huven. Gammel kammen ligger i bakgrunden och skräpar

Ja så ser det ut nu iaf mer kommer i morgon
Gott nytt år

Detta är som vi står nu,det har inte hänt så mycket har mest suttit och väntat på att alla saker ska dyka upp. Men lite har hänt=)

Oportad topp

Karossen har vi även fått in i garaget nu. Ni får nöja er med en väldigt dålig bild på den just nu.

En bild till dock så är hon hemskt smutsig på bilderna då hon har fått bott ute ett tag

Kommer mer bilder i morgon då ska klämmas dit nya kolvringar och lager. Jovisst ja en bild på ny kammen (den främmre) sittter i ett kamhus som oxå ska tvättas och poleras så det kommer att passa in lite bättre under huven. Gammel kammen ligger i bakgrunden och skräpar

Ja så ser det ut nu iaf mer kommer i morgon
Gott nytt år
Jo lite stress blir det
Men det är tänkt att bänka i slutet av januari eller böran av februari..Så vi ska nog hinna med att gasa lite iaf
Bara stort sett koppling, och tråg-packning samt packningarna till veven som saknas=) Allt annat ligger här hemma och skräpar redan,ska knäppa lite idol kort på ny prylarna oxå det har jag glömt bort helt
Koppling får jag vänta på två veckor till 

Jodå lite har hänt, men inte så mycket som man skulle vilja natuligtvis
Har fortsatt att plocka ner motorn och väntat på post och dyligt men mestadels av grejerna börjar leta sig hem
Har dock hittat två sprickor mellan vantilsätena som jag är lite lurig på
Men nu kommer lite bilder på nya prylar som dykt upp och lite kaosbilder naturligtvis.
Lite ringar

Vev och ramlager oxå

Topp bultarna har jag redan återanvänt en gång så dem blev nya oxå.

Ny btr då den gamla var helt mupp.

Extra sprutet, inte värsta prylarna men det duger till en gammal fiat

Lite motstånd och kablar/slangar till linket.

Två av dom fyra till tänkta spridarna till extra sprutet.

Väntar forfarande på nya tryckplattan och lamell men den är redan försenad, så jag hoppas jag hinner få dom bara
Kommer med mer bilder i morgon.

Lite ringar

Vev och ramlager oxå

Topp bultarna har jag redan återanvänt en gång så dem blev nya oxå.

Ny btr då den gamla var helt mupp.

Extra sprutet, inte värsta prylarna men det duger till en gammal fiat

Lite motstånd och kablar/slangar till linket.

Två av dom fyra till tänkta spridarna till extra sprutet.

Väntar forfarande på nya tryckplattan och lamell men den är redan försenad, så jag hoppas jag hinner få dom bara