M400 låda...
Annars är det väll bara att ta en lämplig tryckplatta som passar svänghjulet (eller som det går att anpassa svänghjulet till om det inte finns nån lämplig som passar), och en lamell (sinter lamell om man ska ha mycket effekt) med rätt diameter för tryckplattan och rätt centrum, 10splines har för mej det är 1 1/8, ska tydligen passa med getraglamell, tror dom är för 29mm axel...
Medbringaren på M400an är samma som alla gamla Volvon med grova kardan, alltså 164, 240, 260 ev. 740 (eller har dom såndär hardey-skiva?), så du behöver inte leta efter nån 164kardan, om du inte har nån ligger och skräpar.
Medbringaren på M400an är samma som alla gamla Volvon med grova kardan, alltså 164, 240, 260 ev. 740 (eller har dom såndär hardey-skiva?), så du behöver inte leta efter nån 164kardan, om du inte har nån ligger och skräpar.
- Landa_in_Racing
- Forumsberoende
- Lindqvist Racing
- För mycket laddtryck
Jag skulle rekomendera en Jaguarkoppling och tryckplatta. Inte ett problem med min 3.3l turbomotor och billiga är dom med.volvo 144 skrev:vilken koppling och kardan kan man använda om man ska ha m400 låda på en b20
Bara att bulta på. Jagparts lär ha kopplingar.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
- Lindqvist Racing
- För mycket laddtryck
Menar du att den är "bulta på" på en B20 eller B30?Driddler skrev:Jag skulle rekomendera en Jaguarkoppling och tryckplatta. Inte ett problem med min 3.3l turbomotor och billiga är dom med.volvo 144 skrev:vilken koppling och kardan kan man använda om man ska ha m400 låda på en b20
Bara att bulta på. Jagparts lär ha kopplingar.
- Lindqvist Racing
- För mycket laddtryck
Ok. Hursomhelst är den väldigt stark och billig.
Jag provtryckte min. Den tryckte dubbelt så mycket som kompisens hejåhå turbokoppling för 6000kr. Den brann upp första testen.
Den var även relativt lättrampad.
Jag provtryckte min. Den tryckte dubbelt så mycket som kompisens hejåhå turbokoppling för 6000kr. Den brann upp första testen.
No real power, Just turboshit!
Detta låter mycket intressant!Driddler skrev:Ok. Hursomhelst är den väldigt stark och billig.
Hur många kg trycker jaguarplattan? Kommer du ihåg märket på plattan? Delnummer?
Den passar alltså rakt på ett obearbetat B30 svänghjul?