vi måste fråga oss skälva varför vi ska ha en så här tävling?
om det bara handlar om att va värst titeln så har jag inte tid eller intresse att ställa upp men handlar det om att vidareutväckla sig själv på topar man kan ha nytta av och ett kul sätt att samla ett kul gäng och snacka trimning så är jag på.
kanse ska vi porta en lifan kina topp? då skulle teflon mats bli intreserad iallafall
Senast redigerad av Jens Gustavsson den sön dec 02, 2007 2:18 am, redigerad totalt 1 gånger.
lasse wankel skrev:Jag kan säga dig att jag aldrig portat en topp! Micke har steg 1 portat Celica toppen och vill säkert vara med i flödestävlingen!? Dessa namn hoppas jag på i tävlingen och några till!
1. Hemlige Arne
2. Janne Lundin
3. Micke wankel
4.Erland Cox
5. Musen
6: Tommy Luhr
7. Pacman
8. Jens 142
Kom igen occh posta nya "portgurunamn"
/Lasse
du får inte glömma norrläningarna lacke och järnet, de står högt i ranking listan min
Ropa till i förväg när ni ska ha tävlingen. Jag mekar ju i Jakobsberg och har inget emot att komma förbi och kolla
Kan ju alltid grotta ur en topp jag med så ni har nåt att skratta åt.
lasse wankel skrev:Jag kan säga dig att jag aldrig portat en topp! Micke har steg 1 portat Celica toppen och vill säkert vara med i flödestävlingen!? Dessa namn hoppas jag på i tävlingen och några till!
1. Hemlige Arne
2. Janne Lundin
3. Micke wankel
4.Erland Cox
5. Musen
6: Tommy Luhr
7. Pacman
8. Jens 142
Kom igen occh posta nya "portgurunamn"
/Lasse
du får inte glömma norrläningarna lacke och järnet, de står högt i ranking listan min
Jag håller med Jens! Ska man lägga ner energi på en topp så ska det vara något man har nytta av. Sen är flöde egentligen totalt ointressant om det inte är kopplat till en gashastighet. I så fall får man mäta cfm / kvadrat mm i minsta arean. Bäst hade varit om man hade en bottendel att sätta toppen på och kunde köra den i bromsbänk. Men visst, för att hålla de enkelt så kan vi kolla flöde kontra minsta area. Erland
Senast redigerad av Erland Cox den tis dec 04, 2007 3:26 am, redigerad totalt 1 gånger.
Ja va kul om vi kunde "låna" Dr Ernies bromsbänk och att någon hade byggt en stadig bottendel t.e.x Toyota 2l sug motor, där vi sen kunde testa våra toppar på Ingenting är omöjligt om bara man kunde få en sponsor att kliva i och betala bottendelen samt bänktid
Vad tror ni
/Lasse
Bygger gat och tävlings wankel motorer. Råd och tips? Pm eller maila.
Ska det vara enkelt så är vi tillbaka på Jens förslag med en Lifan topp. Kostar ingenting och är lätt att byta. XR 600 toppar är inte lätta att få tag på. Erland
Hej om jag får säja något måste det vara insug varför inte en avgas
för omväxlingen skull tex, avgas 405-531 det blir billigt för alla
parter dom har säkert en sådan hemma!Tex med 40mm ventil
som är mest vanligt