Sida 2 av 16
Postat: ons mar 12, 2008 7:00 pm
av ogge
jag är också osäker över det. :S
första ms jag installerar så en del fel får man räkna med ^^
för på kopplings schemat ligger spridarna uppradade så att 1an 2an går på samma bank å 3an å 4an på samma

Postat: ons mar 12, 2008 7:35 pm
av Moggemx
Jaha, okej ! Men då får nån mer kunnig svara! För jag har heller aldrig ens rört i nått insprut
Men lägg ut en tråd under "Motorstyrning" så kanske du får mer respons

Postat: sön mar 16, 2008 12:53 pm
av ogge
ska nog klippa bort de dubbla spridarna.
det e bara kablarna till 1an å 2an som det är knas med. :S
Har mätt upp å kollat skarver å så men hittar fan inge fel..
kopplade inte å provade å köra med dom .. kom kanske 300meter sen så small det till å motorn vart kompressionslös
Kollat på stiftena å på 1an å 2an ör stiftena vita å på 3an å 4an är dom svarta :S
det är bara med kablarna till den undre raden som det blir knas.. blir tokig

Postat: sön mar 16, 2008 8:58 pm
av ogge
Slänger upp ett par bilder. inte så mycket att se men endå.
Dagens felsökning slutade ju med boksersnöre hem å avsaknad av kompression
Spridarna fungerar klockrent på 3an å 4an, men so får man kopplar inte dom undre spridarna på 1an å 2an så verkar dom störa dom andra spridarna på 1an å 2an :S OBS det är kablarna till undersidan. bara när man kopplar inte dom .
Det borde ju inte spela nå roll när dom går via samma bank
Nu slipper jag tänka på det ett tag.. ska ta reda på vad som hände med resten av motorn
Skepp å hoj
Den andra motorn börjar bli klar nu iaf. ska byta ut löprullen mot en mindre å sätta dit ett kamdrev på agregat axeln. får inte riktigt motorn på noll som det är nu.

Postat: tis mar 18, 2008 7:28 pm
av ogge
I brist på andra bilder så kan jag visa vad jag håller på med i skolan.. då jag har lite tid över.
Tror nog att det är rätt så många här inne som ser vad det har varit å ska bli

Postat: fre mar 21, 2008 8:15 pm
av ogge
Jag tog tag å rev av ventilkåpan å kikade vad som kunde vara felet..
då hittade jag massa ventiler som inte stänger helt.. mhm.
skummt. ventilspel på ett lillfinger
å remmen var hel så.. då släppte jag på kamdreven å upptäckte detta. :S
Har kapat spännstiftet på avgaskamen.. inte konstigt att det är krokiga ventiler. haha
Blir till å laga upp den nu när man har påsklov

sen banan ska man försöka få den å gå som fan med de dubbla raderna :S
Min andra motor e typ ja.. klar faktiskt.

Postat: sön apr 06, 2008 8:22 pm
av ogge
Vart inget meckandes alls nästan på påsklovet..
Han bara plocka ur gamla motorn

Pratade med Bakeliten och han tipsade om att ta en luftslid från en e motor för att styra tomgången.. får se hur den fungerar då .

Började även på ett nytt grenrör för jag vart inte helt nöjd med det andra
Har tagit å gjort klar dumpen. eller det saknas bara en fjäder..
Har någon förslag på vart man kan hitta lämplig fjäder för det?

Postat: mån apr 07, 2008 1:58 pm
av Erik_Nylander
mycket intressant bygge funderar själv på att konvertera min 16v men de är lite dåligt med pengar eftersom att jag också fortfarande går fordon. hur gjorde du grenrörs adaptern du hade från början? satte du turbon rakt neranför orginal grenröret? eller böjde du rören å satte den ovanför?
Postat: mån apr 07, 2008 4:39 pm
av ogge
Jag gjorde en adapter från orginal grenröret så turbon hamnade i höjd med motorn.
först en 180 graders sväng så rörena kom uppåt

Sen hängde jag bara upp turbon där jag ville ha den å punktade till lite rör som var kanon.

Postat: fre apr 11, 2008 6:52 pm
av ogge
Postat: lör apr 12, 2008 10:19 pm
av Allibow
frågan är ju varför den har klippt en styrpinne på kamdrevet ? ....
kul bygge min 740 är i samma stil fast me förgasare. har du gjor nå åt drivlinan den är ju som bekan inte mycke att glänsa med.
haha 740 huvar är förjävla sköna
strombergdump är de bästa!
Postat: lör apr 12, 2008 10:43 pm
av ogge
Allibow skrev:frågan är ju varför den har klippt en styrpinne på kamdrevet ? ....
kul bygge min 740 är i samma stil fast me förgasare. har du gjor nå åt drivlinan den är ju som bekan inte mycke att glänsa med.
haha 740 huvar är förjävla sköna
strombergdump är de bästa!
Det som är gjort med drivlinan är aga diff å m90 låda
Sen förstärkt tryckplattan från mekonomen å sinter lamell.
Det vart drygt som fan å byta växellåda en gång i månaden när man hade m46

Postat: tis apr 22, 2008 5:39 pm
av ogge
det var länge sen man uppdaterade lite här.. har inte gjort så mkt precis.. varit mkt med annat..
Men nu ska man försöka få klart med bilen . sommaren närmar sig fort.
har grejjat med ett nytt grenrör. det andra vart inte som jag tänkjt . haha
Saknas bara lite wastegatenn så kan men helsvetsa.. ska lägga i lite material på vissa ställen också

Postat: tor apr 24, 2008 7:21 pm
av ogge
det är lite lite med feedback å kommentarer här
är det någon som meckat dit servopumåen på vsida om motorn eller är det enklast å ta servo å slangar från jusst en 8v block å bulta fast på högersida?
har en 740 hemma som jag sneglar efter lite då å då

Postat: sön maj 11, 2008 5:16 pm
av ogge
Nu börjar jag bli klar med bilen. ska göra klart grenröret .. har wastegaten kvar som ska dit bara men saknar rörböjar
Annars är det bara å snurra upp oljetryck å lite mätare på insidan
Hade tänkt besikta den nu till sommaren å då åker orginal grejjerna på .
men hur griniga är dom på avgasvärdena.? är det bara tomgång dom kollar på en -88?
Vi har CO mätare hemma så det blir till att mappa in till den .