Sida 2 av 3
Postat: tis aug 12, 2008 5:06 pm
av Cpt Tuttle
Blev en karamell i den färgen, snyggt.
Postat: tis aug 12, 2008 7:05 pm
av Ivar
Takk så meget!!
Jeg kan jo legg inn et par bilder med felger, nye spegler og ratt. +svart under dørrr..
seså. på dette bildet kan man ane nyansene jeg liker med fargen.
B19(2,2L)/B20(2,2 L)?
Postat: tis sep 16, 2008 10:30 pm
av Ivar
Nå er go`biln trygt i garaget før vintern kommer. har diverse planer med den før våren.
-senkning og vegholdning
-bytte resterende bussninger, har mont. superflex fremre h og v bak.
-montere stabilisatorstag bak(KG-stag).
-dekk som går opp i hjulhusene.(ved senkning)
-muligens redusere interiøret någet.
-motor; usikker på B20 eller B19, begge 2,2 L. Jeg syns vel en B20 hører mest hjemme i bilen.. men det er vel minst jobb for mest effekt i B19
Planen for bilen er kombinert bane/gate..(drag)leksak, det blir vel mest de to første.

Kom gjerne med synspunkter
Postat: tis sep 16, 2008 10:50 pm
av dudeonskis
Riktigt fin 142a

Cred till dej

Postat: tis nov 11, 2008 3:08 pm
av Ivar
Vinter mod's påbegynt.
Plan:
B20 (2,1 l) med M stakar + originale "turbokolvar"
8bult vev
F-kam
I.C. ca 40x50cm..
2x stromberg på originalt dubbeltinnsug
Adaptergrenrör
Holset 53mm in, 62mm ut
Det er min foreløpige plan. Men noen ting har jeg enda uklart,
Kan strombergarna funke med en sådan vinkel? borde dom stå vannrett?
og om noen ser åpenbare feil, vennligst skriv svar!!

Postat: tis nov 11, 2008 4:13 pm
av Ståhl
Gillar rödfärgen på bilen starkt!
Mycket snyggt!

Postat: tis dec 02, 2008 3:57 pm
av Roger Berglund
verkar ha missat din tråd.. helt klart fränt bygge

Postat: tis dec 02, 2008 11:33 pm
av Ivar
Takk for det!
Jag må vel bevise at det skjer noget her..
Ja her produseres ting manuelt. flensene er 8mm, men innsuget skal få 15mm imot toppen. det återstår noe filande, men man har da luftverktyg!
silverlacken er bare for å se hur mye man må ta bort.
planen er 2x dellorto 40 og F- kam, k-jet pump, ooog.. 2,1 l B20.
Kanskje nogen vil si hur körbarheten blir på en sådan motor.
Tanken er ju dragrace, såklart.

Postat: lör jan 10, 2009 11:12 pm
av Ivar
hva vil funke best.. turbo fra 740 eller min holset..
For øvrig er det smått lite svetsing. mitt 1. forsøk på adapter.

Postat: sön jan 11, 2009 2:45 am
av henkeboi
om du ska använda dom förgasarna så tycker jag du ska använda turbon från 740 om den är frisk, med den kan du hålla dig runt 220hk och mer kommer du nog inte få ut med dom förgasarna.
Postat: sön jan 11, 2009 11:53 am
av Ivar
henkeboi skrev:om du ska använda dom förgasarna så tycker jag du ska använda turbon från 740 om den är frisk, med den kan du hålla dig runt 220hk och mer kommer du nog inte få ut med dom förgasarna.
Takk for svar, tänkte du på strombergorna? ..for nu har jag 2 stk dellorto dhla40f som ska brukas. si gjerne vad du mener om dom.
Postat: sön jan 11, 2009 2:22 pm
av Roger Berglund
Tror du kan köra med liknande turbo som jag har en K27

?.
eller en T04 kanske?..då får spar du ju lite utrymme iaf. du kan kika på mitt bygge hur det ser ut med en grenrörsaddapter och en K27a
Postat: mån jan 12, 2009 2:32 pm
av Ivar
jag tänker det blir 740 turbon i 1. omgang, mest för at den nog holder til mitt første mål på dryge 200 hk, og at jag får mer plats.
"learning by doing".. men jag e "tunglärd".. så jag må jobba sakte.

Postat: mån jan 19, 2009 6:47 pm
av Ivar
Adapteret ferdig. blev så som så, men det får holde for 1. versjon.
Her syns också den ene insugsflänsen. 15mm.
..ca sånn..
Mer delar
jepp.
Jag undras på om jag inte bare kan kör utan wastegate med en sånn liten turbo.. ..men når jeg tenker efter e det vel best å få holde helt åpne spjeld for gasarna sin del.. ?
Postat: tis jan 27, 2009 10:42 pm
av Ivar
mja det sker inte så mye her,pga at budsjettet inte tillater det.
Men jag har iaf. ordnet lite i garaget og monterad stabilisator stag bak.
Jag har inte fått oppfylt drömmen om flott garage ännu..
Venter på våren..

Det her köptes i sommar, (KG)
Hålen var der originalt, bara att borra upp lite.

Sånn.

Tänkte først på att kapa.. men bättre med nytt, trur jeg.

Hmmm..
Ser fram til lønningsdag
