Lengselen ble stor etter noen år uten en 142, spesielt siden min 1. bil var en safarigul '71 modell sådan. (takad

Denne skal ha helt original kaross, så nær som rustfjerning og funksjonelle forandringer, som innv. større hjulhus,om det blir nødvendig.
Den var nær å ende som folkracebil, men jeg fikk jo tak på'n..
Bilen har vært avstelld siden '96, så lakken bærer preg av det.
ellers kjenns den faktisk tight og fin rent teknisk. Motoren går som ei klokke, t.o.m. uten blårøyk.

Noe arbeid har jeg fått gjort. Jeg vet at det ikke er det mest interessante prosjektet, men det er jo litt arti med prosjekttråd,
og kanskje flere uten budsjett kan bli inspirert til å ikke gi opp sine prosjekt..

Jeg heter jo ikke chip foose, i grunn...
Her blir det turbo av et slag etter hvert

Rustfjerning/lakk, før:

etter:

Så var jeg så heldig å ha liggende bakrute uten varmetråder. litt finere, syns jeg

Batterihylle slipt/lakket midlertidig

etter

Hadde ute vinduer og sveist litt rust
før

etter

Dårlig rustrep, det var bare lagt plåt rett over hålet..

Reparert. bare spakling gjenstår

Interiøret var vel ikke i utstillingsskick..

Med lyddemping og div matter fra 940 over hvitmalt golv blir det vel bra.

Før

Etter

Byttet til meg noen stoler som var god å sitt i. ingen aning hva slags fabrikat..

En av mine favorittdetaljer, heng-opp-uten-rulle type belter.. jeg syns de er helråe..

verdens stiligste hanskerom, etter min mening.. nyvasket.

Jeg syns 940mattrna passet ganske bra, men jeg må finn på noget smart i kantene..

Stolfestene i 3mmplåt. tiden vil vise om de holder.

Taket har nok faktisk aldri sett en vaskeklut..

Div godis ligger og venter

For å få utoverhåndtak og to like dører, byttet jeg dører ute i snøskaveln en kveld.. Det meste har forøvrig vært gjort utendørs i vinter.

Med mine favorittdørtrekk med plass for lommelerka, bare rengjøring og speakersj igjen.

Nåværende status. Håper å få råd til en lakkering til våren.
LAKKFORSLAG MOTTAS!

For at fruen skal få spille lite dunka dunka, har jeg sparket dit en sånn der 'basskasse'. tenkte jo bruke bilen i sommer.. planen er å trekke opp med noe slags ..stoff..

Hele lydanlegget er saker som en har samlet over flere år.. kostet max 5-6 tusen. godt nok for meg.(12",6x9", to jensenforsterkere og to dørhøytt.)

grind over, så løse deler ikke ødlegg popp å rokk..

Sånn ser det ut omtrent HVER gang jeg har tid å gjør noe med prosjektet!!

Her er sommerfelg-planen. 8x16" polert kant, lakket 3 strøk hammerite blank i senter. blir bra med ca 225/50 16

Jeg bor i høgre kant av bildet.. drømmer om å kjør i sommer

Det er enda mange planer på vei..
-2,1 l b20 med turbo og sprut
-stive av chassi med fjær/dempere/stabstag/bussningar osv
-har alltid villet lage subframe connectors, det skal visst styve opp bra.
-M400
-wunderbaum..
god natt.