Sida 2 av 23

Postat: fre mar 21, 2008 8:26 pm
av iron_man
Mikael S skrev:Vad sa G-techen för slutfart?
ja det minns jag inte men kan kolla upp det om det blev sparat i den

Postat: fre mar 21, 2008 9:26 pm
av iron_man
lite bilder från sug tiden
insuget som vi gjorde samt 2st ford 2,9 spjällhus. titta noga på trattarna och gissa vad dom var gjorda för :lol:
Bild
Bild

en finsk roller kam med 16mm lyft :twisted: men den gick av i fällfors så ett nästan nytt kamhjul ligger där
Bild
när kamen gick av så gjorde kamtornen det också. vad gör man då? ny topp? nä man lagar den så klart 8)
Bild

Postat: fre mar 21, 2008 9:33 pm
av Richard
Ska man gissa att det är gravlyktor som trattarna varit tro ? :)

Postat: fre mar 21, 2008 10:16 pm
av Perkele70
Richard skrev:Ska man gissa att det är gravlyktor som trattarna varit tro ? :)
kÄNNER IGEN DOM SEN YNGRE DAGAR SOM GRAVSKÄNDARE! :doh:

Postat: fre mar 21, 2008 10:21 pm
av Fredde Holmgren
Skulle va intressant om du berättar för alla hur många pintotoppar m.m du avverkat hittills, har ju vart en del haveri genom åren. Sen misstänker jag att anledningen till att det sitter turbo i forden nu är pga åkturen du fick i volvon för ett par år sen? :)

Postat: fre mar 21, 2008 11:38 pm
av iron_man
phredde skrev:Skulle va intressant om du berättar för alla hur många pintotoppar m.m du avverkat hittills, har ju vart en del haveri genom åren. Sen misstänker jag att anledningen till att det sitter turbo i forden nu är pga åkturen du fick i volvon för ett par år sen? :)
hehe jag har inte fått prov åka den. inte jonny som skriver men han tyckte också att det var på tiden att starta en tråd här :D samt så har jag ju varit med ända från första början. sen har du nog helt rätt i att åkturen hjäpte till att komma in i turbo värden men han pratar andå ibland om att göra en ny sugmotor nu när vi har flödes bänk

haveri ja du det är en del hehe
3st block
3st toppar
3st kolvar om jag mins rätt
1st vev
3 satser viparmar
3st ventiler
1st kamaxel dock var den svetsade kamnockar och gick av mitt i den :?

Postat: fre mar 21, 2008 11:46 pm
av Fredde Holmgren
Aha.. fan jag kollade inte vem som skrev.. :doh: :D

Postat: lör mar 22, 2008 9:59 am
av pinto jonny
jaja fredde åkturen va väll en sporre iallafall å nu har jag regat mig skällv så jag kan rätta om jimmy skriver nått som ä fel har skällv ytterst begränsat med tid för sådan här

by the way kom förbi med någon volvo topp så vi får prov flöda :thumbright:

ps. hittar någon ett kamdrev med en bit kamaxel i fällfors skogen
så är det mitt :lol:

Postat: lör mar 22, 2008 11:28 am
av fiskargubbe
fet sierra :D
vad är det som ligger på samma rem som vattenpumpen?

Postat: lör mar 22, 2008 11:38 am
av JoBy
fiskargubbe skrev:fet sierra :D
vad är det som ligger på samma rem som vattenpumpen?
Det lär väl vara en liten elmotor som driver vattenpumpen.

Bild

Postat: lör mar 22, 2008 11:49 am
av pinto jonny
jepp det är en gamal jänke grej en moroso vattenpumpsdrivning

Postat: lör mar 22, 2008 5:32 pm
av nsx
pinto jonny skrev:ps. hittar någon ett kamdrev med en bit kamaxel i fällfors skogen
så är det mitt :lol:
Hittelön? :D

Postat: lör mar 22, 2008 9:15 pm
av pinto jonny
Mikael S skrev:Vad sa G-techen för slutfart?
nu är g-tech kollad det var 12,26 187kmh vid 1 bar

Postat: lör mar 22, 2008 9:33 pm
av iron_man
pinto jonny skrev:
Mikael S skrev:Vad sa G-techen för slutfart?
nu är g-tech kollad det var 12,26 187kmh vid 1 bar
nä du gubbe vid 0,8bar du han bara prova 2 gånger med g-techen första var för dålig start för att den skulle starta andra gången så hade du inte 3:an kvar :P

Postat: sön mar 23, 2008 10:49 am
av pinto jonny
iron_man skrev:
pinto jonny skrev: nu är g-tech kollad det var 12,26 187kmh vid 1 bar
nä du gubbe vid 0,8bar du han bara prova 2 gånger med g-techen första var för dålig start för att den skulle starta andra gången så hade du inte 3:an kvar :P
ok nu är det ändrat till 0,8bar då ska det vara rätt nöjd nu iron man