Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Lidenfors
För mycket laddtryck
Inlägg: 337 Blev medlem: ons jul 05, 2006 11:30 am
Ort: Tibro
Inlägg
av Lidenfors » fre aug 22, 2008 10:07 pm
freiman
För mycket laddtryck
Inlägg: 466 Blev medlem: lör apr 01, 2006 2:34 pm
Ort: tibro
Kontakt:
Inlägg
av freiman » lör aug 23, 2008 7:34 am
så du lyckades med att överlista datorn tillslut o få upp lite bilder
johan freiman
Coaster
För mycket laddtryck
Inlägg: 157 Blev medlem: lör dec 22, 2007 10:04 am
Inlägg
av Coaster » lör aug 23, 2008 10:52 am
fräsigt bygge!! Måste bara höra va de är för dumpventiler du har där? Har en likadan hemma men vet inte va de är för märke/va den kommer ifrån. Mvh
Vw 8v @ 1.5 kg övertryck..
Lidenfors
För mycket laddtryck
Inlägg: 337 Blev medlem: ons jul 05, 2006 11:30 am
Ort: Tibro
Inlägg
av Lidenfors » sön aug 24, 2008 2:24 pm
det är gamla dumpventiler från jb (spacers ) hette det förrut tror ja
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113 Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping
Inlägg
av j björk » sön aug 24, 2008 2:31 pm
Trevlig vagn
Är inte den där konan på luftfiltret i minsta laget?
Lidenfors
För mycket laddtryck
Inlägg: 337 Blev medlem: ons jul 05, 2006 11:30 am
Ort: Tibro
Inlägg
av Lidenfors » sön aug 24, 2008 4:25 pm
jo det stämmer nog det sitter ett annat på idag ..
Lidenfors
För mycket laddtryck
Inlägg: 337 Blev medlem: ons jul 05, 2006 11:30 am
Ort: Tibro
Inlägg
av Lidenfors » lör sep 20, 2008 6:26 am
Jag funderar på att uppgradera turbon till HX40 eller kanske HX50 ,
svårt att veta vad som behövs då jag förstått att K27:an som sitter på nu kanske begränsar effekten om jag ska åka o mappa och bromsa bilen. Hoppas på effekt runt 500hk men vill inte att det är turbon som begränsar.
Vad rekomenderar ni ?Vad tror ni skulle passa på min bil?
vad räcker dom till för effekter
KKK27 ??
HX40 ??
HX50??
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113 Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping
Inlägg
av j björk » lör sep 20, 2008 9:26 am
Vad har du för storlek på induciern på kompressorn?
Du bör nog ha ca 55mm, med ca 60 har du lite marginal.
En hx 40 räcker gått och väl, de finns med 57 och 61mm in.
Lidenfors
För mycket laddtryck
Inlägg: 337 Blev medlem: ons jul 05, 2006 11:30 am
Ort: Tibro
Inlägg
av Lidenfors » lör sep 20, 2008 8:42 pm
Ca:50-51mm (mätt med dåligt skjutmått )
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113 Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping
Inlägg
av j björk » sön sep 21, 2008 8:28 am
Ja, det är nog i minsta laget förstås.
Lidenfors
För mycket laddtryck
Inlägg: 337 Blev medlem: ons jul 05, 2006 11:30 am
Ort: Tibro
Inlägg
av Lidenfors » sön sep 21, 2008 10:44 am
ja det är det jag har förstått när jag läst trådar på forumet ..
men då borde det räcka till 500+ hk med en Hx40 då ?
och det har ingen betydelse om ja kör med E85 o laddar ca:2bar
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113 Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping
Inlägg
av j björk » sön sep 21, 2008 1:38 pm
Stora hx40 (61mm in) ska räcka till ca 600hk i alla fall.
2 bar trivs den nog bra med vid skapligt effektuttag, vet inte riktigt hur mycket skillnad e85 gör, men jag tror du får lite bättre respons i turbon samt att den räcker till lite mer effekt.
Lidenfors
För mycket laddtryck
Inlägg: 337 Blev medlem: ons jul 05, 2006 11:30 am
Ort: Tibro
Inlägg
av Lidenfors » sön sep 21, 2008 4:08 pm
ok då ska ja försöka få tag på en sådan ...
Lidenfors
För mycket laddtryck
Inlägg: 337 Blev medlem: ons jul 05, 2006 11:30 am
Ort: Tibro
Inlägg
av Lidenfors » lör okt 04, 2008 3:37 pm
Ny turbo införskaffad
HX40 19 avgas hus
impeller 61mm
T4 fläns
Bilder kommer inom kort
OBS!
Ny sponsor
powerx3m
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2436 Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:
Inlägg
av * * * NXJ * * * » lör okt 04, 2008 8:01 pm
Lidenfors skrev: Ny turbo införskaffad
HX40 19 avgas hus
impeller 61mm
T4 fläns
Finfint. En sån Holset som jag har
Är din oxå en "Volvo"
/NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -