Det började med sniktrimmad B18 med dubbla su förgasare o marinkam .Detta spårade givetvis ur fter ett besök
på en dragracingtävling ,jag ringde på vägen hem till brorsan som hade en flippfront liggandes.
Så den affären var redan klar dagen efter.Och sen var det kört ....
Nästa motor som åkte i var en 2,5liters B230 med marin vev,och ett K-jetronic från en porsche 928 med dubbla spridarrader.
Det gick dock inte att köra det så det åkte på ett K-jetronic från en 240 Turbo.
Med den motorn och framvagn från 140,bakvagn från 240,bromssystem från 240 och en massa andra ombyggnader besiktigades
som ombyggt fordon.
Sen har det ju blivit ytterligare modefieringar som lastbilsturbo o större intercooler mm mm .
Och i det Skicket körde jag 12,49 på strippen .
Sen har det åkt i en Raggarlåda (cheva 350) och en nybyggd motor (B230) som ska vara byggd till att klara ca:500hk.
Och med detta så gick man ju in i data världen o plockade i ett Megasquirt sprut.
Och där är man väl nu att man vill få ut så mycket effekt som möjligt och sätta bra tider på strippen mm.
Så började det för ca:10 år sen...



Här sitter sprutet i från porsche...


Och så ser det ut idag ....













Jag har en massa mer bilder om det är någon som är nyfiken på något..
Mer info o bilder på
http://www.garaget.org/?car=65272" onclick="window.open(this.href);return false;
komentera och fråga gärna ...