Volvo p1800 Renoverings projekt! Pulverlackade !!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
The
Forumsberoende
Inlägg: 5100
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av The »

Håller helt klart med om sexigheten hos raka sexor, men att få ner en sån i p1800:ans motorrum utan att kapa sönder är inte det lättaste..
Femman är ju dock ungeäfr samma format som en 4:a och altså ett bra val :)

v8 är bara blä :P
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
andreaz_p1800
Lite mer laddtryck
Inlägg: 32
Blev medlem: tor okt 30, 2008 12:23 pm
Ort: osby

Inlägg av andreaz_p1800 »

Det blir en b20 ändå, hur mkt ni än tjatar om andra motorer;)
En sugtrimmad sådan..
The
Forumsberoende
Inlägg: 5100
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av The »

Inte alls ett dåligt val :)
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Inlägg: 1833
Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
Ort: Kalix
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

The skrev:Håller helt klart med om sexigheten hos raka sexor, men att få ner en sån i p1800:ans motorrum utan att kapa sönder är inte det lättaste..
Femman är ju dock ungeäfr samma format som en 4:a och altså ett bra val :)

v8 är bara blä :P
Då använder man sig av en fyra och slipper nåt så underligt som en bilmotor med ojämnt cylinderantal. :twisted:
Thunderbird88
För mycket laddtryck
Inlägg: 194
Blev medlem: fre aug 24, 2007 9:08 pm
Ort: Västerås

Inlägg av Thunderbird88 »

Alltså efter att ha sett vad som kan hända med pulverlackerad ram etc etc, du borde inte göra det.
På min mopedbil så är all färg som ska vara pulverlack borta.
Varför?
För det lägger sig som typ en plast yta över metallen, sen när det blir stenskott på det så spricker det, metallen kommer upp och det börjar rosta.
Användarvisningsbild
Mats_L
Forumsberoende
Inlägg: 610
Blev medlem: tis jul 29, 2008 11:02 am
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Mats_L »

Thunderbird88 skrev:Alltså efter att ha sett vad som kan hända med pulverlackerad ram etc etc, du borde inte göra det.
På min mopedbil så är all färg som ska vara pulverlack borta.
Varför?
För det lägger sig som typ en plast yta över metallen, sen när det blir stenskott på det så spricker det, metallen kommer upp och det börjar rosta.
Märkligt!! :? :? För många använder ju det till underredsgrejer bara för hållbarheten.
Kanske du haft dåligt underjobb, rengöring. :wink:
Fälgar brukar ju också hålla vid pulverlack.
Min kluvna personlighet är något som inte jag har att göra med.
Thunderbird88
För mycket laddtryck
Inlägg: 194
Blev medlem: fre aug 24, 2007 9:08 pm
Ort: Västerås

Inlägg av Thunderbird88 »

Bäh, du vet dessa mopedbilar, totalt jävla skit kvalité! yuck!
Verkar som allting på den är gjort sutav guld.
Dom ville ha 20400:- för en topp ... 9600:- för en generator.
andreaz_p1800
Lite mer laddtryck
Inlägg: 32
Blev medlem: tor okt 30, 2008 12:23 pm
Ort: osby

Inlägg av andreaz_p1800 »

Men tror ni inte att det håller bra?
jag kommer ju blästra alla grejer och då är dom ju rena och fina. sen dom som ska pulverlacka det doppar det ju också i sina rengörings bad.

jag menar det håller ju på skolstolar och sånt som massa klåfingriga ungar har med att göra.
pluss att vi pullverlackerade 28 fälgar hos dem till våran stcc bil i vintras och det har hållt jäkligt bra med tanke på vad dom utsätts för:P
Användarvisningsbild
Mats_L
Forumsberoende
Inlägg: 610
Blev medlem: tis jul 29, 2008 11:02 am
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Mats_L »

Klart det håller, ta en seriös lackerare bara :thumbright:
Min kluvna personlighet är något som inte jag har att göra med.
The
Forumsberoende
Inlägg: 5100
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av The »

riktigt pulverlack sitter som berget och håller bra mot nötning.

Men som med all lackering så är underarbetet a och o. självklart spelar ju kvaliten på färgen in.. :)
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Användarvisningsbild
JE Jr
För mycket laddtryck
Inlägg: 289
Blev medlem: tis nov 18, 2003 8:44 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av JE Jr »

andreaz_p1800 skrev:Det blir en b20 ändå, hur mkt ni än tjatar om andra motorer;)
En sugtrimmad sådan..
:thumbright:
Karl Buchka
Forumsberoende
Inlägg: 556
Blev medlem: tis apr 01, 2008 4:39 am
Ort: Los Angeles, USA

Inlägg av Karl Buchka »

andreaz_p1800 skrev:Det blir en b20 ändå, hur mkt ni än tjatar om andra motorer;)
En sugtrimmad sådan..
Överladdning får det väl bli i all fall... todde detta hette Sävarturbo, inte Sävarsug. :hihi:
Rydberg
Forumsberoende
Inlägg: 1104
Blev medlem: sön mar 16, 2008 11:11 am
Ort: Nyköping

Inlägg av Rydberg »

Karl Buchka skrev:
andreaz_p1800 skrev:Det blir en b20 ändå, hur mkt ni än tjatar om andra motorer;)
En sugtrimmad sådan..
Överladdning får det väl bli i all fall... todde detta hette Sävarturbo, inte Sävarsug. :hihi:
kör på sug b20, finns inte så många fast d e så total grymt..
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!


Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende
Inlägg: 2794
Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Ort: Västra Småland, nästan i Halland

Inlägg av Daniel-635 »

Pulverlack :?:

Det finns olika typer, en del är bara för inomhus miljöer.
Färger för utomhusbruk är mer UV-ljus tåliga.
Och vad det gäller fälgar så är korrosion inte ett stort problem.

Däremot är jag skeptisk till korrosions skyddet på stål ?
Möjligen om man har en blästrad yta och ev. elgalvat denna så man har ett hyffsat skydd därigenom.

Annars är det som sagts tidigare bara en "plast yta" som ligger utanpå, titta på en dragkrok på en bil, sett en som inte är rostig efter 2 vintrar ?

Men å andra sidan kommer väl denna bil inte rulla på vintern ?
Och då kanske det kvittar, för visst blir det förföriskt vackert när det kommer ut från ugnen :wink:

Lycka till med projektet :thumbright:
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Jag vet inte säkert, men jag har fått för mig att underarbetet på dragkrokar är, tja icke existerande..
En blästrad yta porde ju vara en annan sak, men om det är bättre än något annat är frågan :?
Skriv svar