Jag har alltid varit förtjust i volvos p1800 bilar och har alltid velat ha en.
Så för ett år sedan typ så började jag leta lite smått och kolla på p1800 på blocket och lite andra sidor, men konstaterade att här hemma i Sverige var dom alldeles för dyra och jag skulle aldrig ha råd med en eftersom jag gick i skolan...
Därför började jag kolla runt lite vad dom kostade utomlands, kollade blandannat i england och där hittade jag en men efter ett tags mailande med han så beslutade jag mig för att det inte var något att ha för han verkade väldigt skum och gick inte att lita på..
Så letandet fortsatte, och en dag så var det en annons på en p1800 på blocket som stog i Amerika så jag mailade med han och pratade en hel del med han, men den var rättså rostig så jag va lite osäker. Sen sålde han den. Sen gick det någon vecka och då fick jag ett mail av han där det stog att han hade fått tag på en annan som va mycket bättre skick. Så han mailade bilder från alla myliga och omöjliga vinklar och vrår som jag bad han om:P
Så efter lite funderande så bestämde jag mej för den.
och den sheppades över hit och anlände till göteborg.
Så den 8 februari 2008 åkte jag och pappa till Göteborg och hämtade bilen.
Så startade min historia med detta projektet, blott 19 år och ändå har jag importerat min första bil:)
Nu över till bilderna, vi börjar när jag hämtade den och slutar för någon vecka sen...
I göteborg för hämtning

Hemma med den vid huset.

Efter endel nedmontering

Golvmattor bortskrapade

Bilen upphängd i sin vagga och ännu mer bortplockat

Motorn upphängd i sitt stativ

Det va alla bilder än så länge. har kommit längre men har inte fota ännu:P
Vad tycks så här långt?