Sida 2 av 13
Postat: ons dec 03, 2008 8:51 pm
av zeke varg
Kul att se hur bygget går
Hinner du installera SM4:an fram till jul? Skulle vara kul med en re-match sexor emellan utan turbo innan du kopplar in.
Postat: ons dec 03, 2008 9:32 pm
av flobb
hehe dom där motorerna tål sjukt mkt stryk
kolla in romans bil. 650hk, å blåste motorn pga en kylslang hoppa av å sen fick ha vatten i oljan
men banan att den bilen gick fint =)
detta kommer följas:D (merca fan)
Postat: ons dec 03, 2008 10:01 pm
av conny
får jag bara alla delar så ska den rulla innan jul (utan turbo)
Postat: tor dec 04, 2008 6:19 am
av zeke varg
Coolt! Det töar säkert i vanlig ordning så vi hittar lite grepp
Annars tycker jag greppet med vinterdäck blev ganska kasst på min bil. En tragisk säkerhets funktion går in och stryper motorn vid minsta tendens till hjulspinn

Postat: lör jan 10, 2009 1:50 pm
av Jens Gustavsson
fick du tag i nå autronic grund instälningar till spridarna?
Postat: sön jan 11, 2009 9:54 pm
av conny
inge svar ska ringa mrm i veckan.
Har börjat med grenröret

Postat: sön jan 11, 2009 11:50 pm
av The
T-27 skrev:Jens
Vet för några år sen så var det en på jobbet som hade en 300 coupe årsmodell 90-91 värde då kanske 40 papp
Så säger en annan gubbe på jobbet han har råd att ha en dyr och fin bil en Gösta och så går han och sätter sig i sin nya Toyota Camry för 200000 Kr
Å andra sidan så vette fan om man inte har mer och finare bil i den där gamla mercan ändå

Postat: mån jan 12, 2009 3:27 am
av Peter L
Jens Gustavsson skrev:
Känner man conny så vet man att detta blir en riktig BMW turbo killer
Kör han ifrån mig i sommar så ska jag banan skruva laddtrycksskruven i botten

Man vill ju inte skämmas nästa gång man har skolåterträff

Hehe nää ska bli kul att se vad mercamotorerna kan prestera, finns inte så gott om mercor som överladdas på detta sätt.
Postat: mån jan 12, 2009 9:55 am
av Jens Gustavsson
jag såg det nästan färdiga grenröret i går och det syns att conny är en ducktig rör krökare, inte många som rymmer 75-80cm långa avstämda pipor i en sånt motorrum + en HX55:a

Postat: mån jan 12, 2009 4:29 pm
av Lången
Kollektorn såg ju sjukt bra ut

Postat: mån jan 12, 2009 6:18 pm
av Jens Gustavsson
Lången skrev:Kollektorn såg ju sjukt bra ut

jo det är så det ska se ut till en sexa, alla rör ska peka rakt in i avgashuset utan att stutsa på nått då blir det bäst snurr i turbon och minsta störningarna i röret som kan påvärka överlapps flödet negativt.
Postat: mån jan 12, 2009 9:08 pm
av Lången
Önskar mitt grenrör såg ut så där

Postat: fre jan 23, 2009 2:14 pm
av Jens Gustavsson
Postat: fre jan 23, 2009 5:01 pm
av Peter L
Haha pratade med conny i går, då sa han att det lite halvtrång att komma åt att svetsa överallt. Nu när jag sett bilder förstår jag helt klart vad han menar

Snacka om tålamod när han dessutom har gassvetsat ormboet

Själv hade man inte ens fundarat på att bygga ett grenrör som man inte kan svetsa med mag.

Postat: fre jan 23, 2009 10:16 pm
av mattias
Ujuj, att försöka matcha på sin egen 3 liters maskin blir svårt! Topp jobb Conny!
