spänna lmm bmw 535

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Användarvisningsbild
fiskman
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 59
Blev medlem: sön dec 02, 2007 10:43 pm
Ort: göteborg

Inlägg av fiskman »

jag har en progresiv btr men har ej satt på den änn. men är så att om lmm är heltstäng så skickar den ingen soppa alls . hellt öppen max soppa i så fall skulle det "typ" att gå om man fin justera in den .

men måste jag i så fall montera min progresiva btr och sänka trycket för att få gång den eller?

försöke regga mig på pff igen :( funka inte
Bild
Användarvisningsbild
fiskman
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 59
Blev medlem: sön dec 02, 2007 10:43 pm
Ort: göteborg

Inlägg av fiskman »

nu har jag testat att spänna men den funkar ineg vidare. men om man håller emot lite med fingret så går den. men om jag fattar det rätt så måste jag kalibrerar om lmm.

så att den visar att den släpper igenom mindre luften än vad den gör. då borde det bli rätt fast den skall även kunna göra så att den kan ge 100%.

men jag skiter i ms´et tillsvidare . ska inte bli någon F1 motor :lol: .

är det någon som kan skaffa fekzen på PPF`s email till mig.

mvh victor

vilse i lmm värden
Bild
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

palten skrev:För full för å förklara nu :doh:

Men efter lite tuning så funka de skapligt.

helst skulle jag sett en Progresiva BTR för å få låg lasten skaplig

///Toffe
som sagt det kanske går med nöd och näpe men det är inget man ska förespråka
sen körde ni väll e85?
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
fiskman
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 59
Blev medlem: sön dec 02, 2007 10:43 pm
Ort: göteborg

Inlägg av fiskman »

nu har jag fått igån i skiten,
lyckats att backa lmm lite. går orent som fan. måste kalibrerar om lmm på någon vänster. nakdelen mad att backa lmm är att den inta kan ge 100%.

hur blir det med e85 måste jag "förstora lmm "?
Bild
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

fiskman skrev:nu har jag fått igån i skiten,
lyckats att backa lmm lite. går orent som fan. måste kalibrerar om lmm på någon vänster. nakdelen mad att backa lmm är att den inta kan ge 100%.

hur blir det med e85 måste jag "förstora lmm "?
KALIBRERA LMM ?

backa? du spänner spiralfjädern.. den kommer att öppna fullt på full patte

nej du måste inte förstora nått
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
fiskman
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 59
Blev medlem: sön dec 02, 2007 10:43 pm
Ort: göteborg

Inlägg av fiskman »

Bild

här är en bild hur lmm ser ut . det finns en skusterings skruv så du kan lura lmm så att den tror att den är mer öppen än vad den är eller tvärt om. då tror motor att den kommer en viss mängd luft fast det kommer mer. nakdelen är att den inte kan skicka singnalen 100% då om du förstår. kolla på bilden då är den max bak justerad.
men det borde ett chip kunna fixa tycker jag.

men om jag sänker bränsletrycket med hjälp av en btr då kommer det inte lika mycket soppa och då borde den gå bättre.

e85 kräver ju störe spridare hur blir det då om jag kör på det. försöker starta på 95 oktan.
Bild
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

fiskman skrev:Bild

här är en bild hur lmm ser ut . det finns en skusterings skruv så du kan lura lmm så att den tror att den är mer öppen än vad den är eller tvärt om. då tror motor att den kommer en viss mängd luft fast det kommer mer. nakdelen är att den inte kan skicka singnalen 100% då om du förstår. kolla på bilden då är den max bak justerad.
men det borde ett chip kunna fixa tycker jag.

men om jag sänker bränsletrycket med hjälp av en btr då kommer det inte lika mycket soppa och då borde den gå bättre.

e85 kräver ju störe spridare hur blir det då om jag kör på det. försöker starta på 95 oktan.

jo jag vet hur en lmm fungerar ;)

du behöver inte jusera din lmm med ett fekzen chip ;)
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
fiskman
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 59
Blev medlem: sön dec 02, 2007 10:43 pm
Ort: göteborg

Inlägg av fiskman »

ja men jag kan inte fåtag i han efter som jag inte kommer in på pff. men om du kunde fått tag på hans email så hade det vart guldvärt.

mvh victor
Bild
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

fiskman skrev:ja men jag kan inte fåtag i han efter som jag inte kommer in på pff. men om du kunde fått tag på hans email så hade det vart guldvärt.

mvh victor

ska fixa den till dig
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
fiskman
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 59
Blev medlem: sön dec 02, 2007 10:43 pm
Ort: göteborg

Inlägg av fiskman »

Mattias J skrev:
fiskman skrev:ja men jag kan inte fåtag i han efter som jag inte kommer in på pff. men om du kunde fått tag på hans email så hade det vart guldvärt.

mvh victor

ska fixa den till dig
tackar
Bild
Användarvisningsbild
Toffe
Forumsberoende
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis sep 11, 2007 3:04 am

Inlägg av Toffe »

Mattias J skrev:
palten skrev:För full för å förklara nu :doh:

Men efter lite tuning så funka de skapligt.

helst skulle jag sett en Progresiva BTR för å få låg lasten skaplig

///Toffe
som sagt det kanske går med nöd och näpe men det är inget man ska förespråka
sen körde ni väll e85?

Nix!

Justera in den så tomgången blev lagom med BB! sen va de bara prova sej fram! Nej de e lånt från optimalt. Med de e mycket som inte e optimalt :hihi:
Skriv svar