Här är nog svaret på din fråga CalleDet tål inte e85, det är goodson prk-99 ja använder nu, mycket enkelt att använda, typ som modell-lera. Det är samma som z-spar a-788.
Belzona 1111 tål metanol och e85, men det kostar flera skjortor.
/Andre'
F:ma A.Norrbacks garage. cfd
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21752
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
tål det bensin?Belzona 1111 tål metanol och e85, men det kostar flera skjortor.
jag har hört att det fins olika epoxyn, en del tål metanol endel tål bensin men vad jag vet fins det inga såm tål båda långvarigt?
det blir ett problem för de som kör E85
hur går det med 531 toppen annars inga flödes tester än?[/quote]
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21752
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
föresten hur beräknar du flödes coff norrback?
det fins så många olika sätt
det fins så många olika sätt
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- calle Bengtsson
- Forumsberoende
- Inlägg: 791
- Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Hej
Tackar för infon.
jag bor i Tyskland här finns inte sa mkt E85 tyvärr
Bara superplus
95Ron
jag bor i Tyskland här finns inte sa mkt E85 tyvärr
Bara superplus
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi
Åker BMW 123 D
))
Åker BMW 123 D
-
norrback
- Forumsberoende
- Inlägg: 1988
- Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
- Ort: Jeppo / Finland
- Kontakt:
Jag använder ventilarean. Men teoretiskt rätt borde man använda hålet under sätet, det använder bla. Lotus Engine Simulator.Jens Gustavsson skrev:föresten hur beräknar du flödes coff norrback?
det fins så många olika sätt
Så om jag har 46mm ventil så blir det.
flödescoefficient = mitt_flöde / (46*46*0.7854/645*146)
/Andre'
power
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21752
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jo oftast är det inner dim på 45graders sätet på lite mer seriösa beräkningar värka det som.
jag har börjat använda en egen cofisient på allt från moppe gasare till toppar
man delar bara flödet med minsta arian i mm2 då får man en siffra mellan 0.160 (dålig gammal B20 topp) 0.240 på tex en mikuni vm 44mm förgasare eller ett avgasrör till en bil?
inte så vetenskapligt kanse man man får en universial uppfattning om hur saker flödar med nåra knapp tryckningar på mini räknaren
jag har börjat använda en egen cofisient på allt från moppe gasare till toppar
inte så vetenskapligt kanse man man får en universial uppfattning om hur saker flödar med nåra knapp tryckningar på mini räknaren
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
norrback
- Forumsberoende
- Inlägg: 1988
- Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
- Ort: Jeppo / Finland
- Kontakt:
bygger en 16V topp till en 2.5l turbodragster, 38mm in 32mm ut, kammarna är 272 vid 0,05" och 318 vid 0mm med 0,4mm spel, lyfter 11.2 med spel. Insugssidan är klar, utan svets och epoxy i kanalen, runt flänsen lagt till lite tätningsyta på 1 och 4 vid yttersta pinbultarna.
2mm 78cfm
4mm 146cfm
6mm 215cfm
8mm 271cfm
10mm 311cfm
12mm 322cfm
14mm 327cfm
16mm 328cfm
34mm under ventilen, minsta stället 2*687mm2 (räknat på medeltalet av hastigheten som är mätt på 9 punkter)
Vid 328cfm så är det 340 fps vid minsta stället, vid 275cfm har jag 310fps.
Det blir 154cfm/sq.in vid minsta stället, sätet 116cfm/sq.in, 93cfm/sq.in på ventilarean.
På detta blir det 3 bar med hx60 nån gång i sommar.
Först hade jag minsta stället nästa orört, toppen flödade mindre redan från 4mm lyft, tog stop vid 10mm och 293cfm, 16mm 290cfm.
Öppnade upp minsta stället lite i taget tills den inte stallar av för hög hastighet i minsta stället vid det maxlyft som skall användas.
/Andre'
2mm 78cfm
4mm 146cfm
6mm 215cfm
8mm 271cfm
10mm 311cfm
12mm 322cfm
14mm 327cfm
16mm 328cfm
34mm under ventilen, minsta stället 2*687mm2 (räknat på medeltalet av hastigheten som är mätt på 9 punkter)
Vid 328cfm så är det 340 fps vid minsta stället, vid 275cfm har jag 310fps.
Det blir 154cfm/sq.in vid minsta stället, sätet 116cfm/sq.in, 93cfm/sq.in på ventilarean.
På detta blir det 3 bar med hx60 nån gång i sommar.
Först hade jag minsta stället nästa orört, toppen flödade mindre redan från 4mm lyft, tog stop vid 10mm och 293cfm, 16mm 290cfm.
Öppnade upp minsta stället lite i taget tills den inte stallar av för hög hastighet i minsta stället vid det maxlyft som skall användas.
/Andre'
Senast redigerad av norrback den sön apr 12, 2009 1:36 pm, redigerad totalt 3 gång.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21752
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
3 bar i den så lär den vakna
vilken bil ska den sitta i hemsida?
vilken bil ska den sitta i hemsida?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
norrback
- Forumsberoende
- Inlägg: 1988
- Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
- Ort: Jeppo / Finland
- Kontakt:
nej inte är det hemlit inte
www.tvracing.net
Dom plenumhalvor som finns på bild kan beställas via mej.
/Andre'
www.tvracing.net
Dom plenumhalvor som finns på bild kan beställas via mej.
/Andre'
power
Fina ämnen för plenum. Vad är det för pris på dom?
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
- calle Bengtsson
- Forumsberoende
- Inlägg: 791
- Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Plenum
Hej , mkt fint bygge det där
välgjort.. Plennum halvorna hur langa är dom?? helt klart superfina . jag skickar ett PM istället
MVH Calle
MVH Calle
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi
Åker BMW 123 D
))
Åker BMW 123 D