Sida 2 av 2

Postat: ons dec 17, 2003 5:41 pm
av nikkke
Tänkte børja billigt och få några mindre dyra erfarningar, och sen om det går bra ta steg før steg!

finns det tjockare topplockspackning än orginal att køpa till b19?
och stämmer det som någon sa att grenrør från b21et tar i motorfestet?

360

Postat: fre dec 19, 2003 12:27 pm
av Martin
Ja, det stämmer att grenröret tar i höger motorfäste, och måste därför byggas om. Min 360 turbo kostade strax över 10 000 kr att färdigställa inklusive bil, motor och andra delar.

Postat: lör dec 20, 2003 12:48 am
av nikkke
Roligt att fler har varit inne på samma ide som mig!
Har du några erfaringar att dela med dig av? Vilken motor andvände du osv... :D

360

Postat: sön dec 21, 2003 3:40 pm
av Martin
Jag använde B21FT, men det var bara för att jag fick tag i just en sådan med IC och allt. Men det bästa hade varit att använda B23 eftersom denna har ett smidigare insprutningssystem.
B21:ans luftmängdsmätare tar ju sån ohygglig plats.

Postat: mån jan 12, 2004 6:42 pm
av Lumpan
cirkus 130:- :)

Postat: mån jan 12, 2004 7:05 pm
av nikkke
skrivit lite fel?

Postat: tis jan 13, 2004 7:03 am
av Lumpan
En vanlig toppackning kostar ungefär 130:-....

360 Tic

Postat: lör jun 05, 2004 10:39 pm
av Roni
undrar hur drivlinan håller för ca 200hk.

Postat: tis jun 22, 2004 2:22 am
av robban
så b21et snurran är bolt on förutom motorfäste? vad har 340/360 för lådor ?

Postat: tis jun 22, 2004 4:57 pm
av KackNalle
Sitter vell m47 på dom eller!? fast i baken :-) viktfördelning. Sen vare nån som sa att dom hade diff också men det kanske man kan diskutera.

Postat: ons jun 23, 2004 6:29 pm
av Cupra
Det sitter en M47R låda på Volvo 360.
Och om man smider ner bladfjädrarna så pass att drivaxlarna bli näst intill raka så skall dom hålla för skapligt med hästar.

Mer att läsa finns på -->

http://www.300power.com/forum/index.php ... threadid=5

// Micke S