Sida 2 av 3

Postat: ons sep 09, 2009 9:14 am
av Jens Gustavsson
stromberg dump? :)

Postat: ons sep 09, 2009 11:48 am
av 242turbopower
Jens Gustavsson skrev:stromberg dump? :)
vad menar du?

Postat: ons sep 09, 2009 11:59 am
av mattias

Postat: ons sep 09, 2009 12:54 pm
av auspuff
Jag kom på varför jag haft surge idag, har haft spjället lite öppet pga ingen tomgångsmotor så det har varit pulserande vacuum..
Nu blir det tomgångsmotor=)

Postat: ons sep 09, 2009 1:23 pm
av 242turbopower
fan den ser rätt grym ut :) men den ser lite kompliserad ut at bygga :(

Postat: ons sep 09, 2009 1:23 pm
av 242turbopower
auspuff skrev:Jag kom på varför jag haft surge idag, har haft spjället lite öppet pga ingen tomgångsmotor så det har varit pulserande vacuum..
Nu blir det tomgångsmotor=)
har testat att stänga spjället helt å det funka inte :(

Postat: ons sep 09, 2009 4:32 pm
av Xuri
242turbopower skrev:jag får kvittret redan vid 0,5 bar:(
å fan jag har 2 stycken bosch dumpar på nu å har fortfarande problem:(
fast mina är bara öppna ca halvvägs på tomgång
vilket nummer har du på din bosch dump?
jag får kvittret redan vid 0,5 bar:(
jag fick kvittret på 0 bar...0.1 så lätt de rätt bra..

kan nog kolla ikväll på bosch nr tror de slutade på 110..såg ut å vara mässigskolv eller dyl

Postat: ons sep 09, 2009 5:50 pm
av 242turbopower
underbart :) mina slutar på 013 så dom kanske är hårdare

Postat: ons sep 09, 2009 9:43 pm
av flandrs
ändra så du tar vacum från insug istället.

Postat: ons sep 09, 2009 9:49 pm
av Xuri
flandrs skrev:ändra så du tar vacum från insug istället.

tar vakuum bakom spjället å ligger på 0.6-0.8 vakuum på tomgång så där e inga fel heller


Edit = var för mörkt för å se nr på dumpen
får se imorgon

Postat: ons sep 09, 2009 10:05 pm
av 242turbopower
samma här tar vacum bakom spjället . har testa alla ställen ingen skillnad
xuri : najs är inte så bråttom så det är lungt :)

Postat: fre sep 11, 2009 4:15 pm
av Xuri
242turbopower skrev:samma här tar vacum bakom spjället . har testa alla ställen ingen skillnad
xuri : najs är inte så bråttom så det är lungt :)
0 280 142 110 är nr på min dump.

Postat: fre sep 11, 2009 4:25 pm
av 242turbopower
Xuri skrev:
242turbopower skrev:samma här tar vacum bakom spjället . har testa alla ställen ingen skillnad
xuri : najs är inte så bråttom så det är lungt :)
0 280 142 110 är nr på min dump.
najs får se om jag hittar nå å testa med då:)

har du kommit på nått mer angående felet då?

Postat: fre sep 11, 2009 4:27 pm
av Xuri
242turbopower skrev:
Xuri skrev: 0 280 142 110 är nr på min dump.
najs får se om jag hittar nå å testa med då:)

har du kommit på nått mer angående felet då?
är din vakuumslang helt tät runt nipplarna på insug å dump ?

har en dump till liggandes som jag funderar att montera för att öka mängden luft som släps...jag har även monterat dumpen åt fel håll för dom håller tydligen bättre då... vi får se om jag orkar svetsa dit att...efter 0.7 bar eller nått så floffar min kärra lite men vid räserväxling så tjuter den till...

Postat: fre sep 11, 2009 4:34 pm
av 242turbopower
Xuri skrev:
242turbopower skrev: najs får se om jag hittar nå å testa med då:)

har du kommit på nått mer angående felet då?
är din vakuumslang helt tät runt nipplarna på insug å dump ?

har en dump till liggandes som jag funderar att montera för att öka mängden luft som släps...jag har även monterat dumpen åt fel håll för dom håller tydligen bättre då... vi får se om jag orkar svetsa dit att...efter 0.7 bar eller nått så floffar min kärra lite men vid räserväxling så tjuter den till...
ja mina är täta vid nipplarna
jag har hört att dom ska i alla fall va tätare då men det lär ju inte hjälpa att få ur luften bättre

jag ska åsså testa med en gammal dubbel trattig xskopia (öppen) då den funka utan problem på min gamla 760 med samma agg
den är ju 34 mm i anslutningen å öppnar till dubbla 34mm utgångar.
så den lär ju kunna få ur ganska mycket luft fort