Sida 2 av 2

Postat: mån jan 04, 2010 12:09 am
av LeoS
Connsann skrev:
Hur måga mil klarar en ohärdad kam vid hårdkörning? 800-1000 mil?
Undrar jag oxå..
någon som testat slipa kam själv och köra ohärdat

Postat: tor mar 18, 2010 9:56 pm
av MG-Racing
ni verkar ha glömt att det inte finns hål för spridarna på
en 531 topp! :D

Postat: tor mar 18, 2010 10:03 pm
av MG-Racing
jag har kört en månen 7 kam stenhårt 2000 mil
o när jag mätte den med skjutmåt så kunde jag inte avläsa
några slitage som var mer än en tiondels mm iaf
var bara noga med olja,inte varva den kall,
o rätt ventil spel! :thumbright:

Postat: sön mar 21, 2010 7:37 pm
av folkraceshop
LeoS skrev:
Connsann skrev:
Hur måga mil klarar en ohärdad kam vid hårdkörning? 800-1000 mil?
Undrar jag oxå..
någon som testat slipa kam själv och köra ohärdat
Utdrag från hemsidan:
Alla Volvos original kam ämnen till B23-230-234 är av chillcast typ. Detta är idag i stort sett standard på alla gjutna kamämnen som de flesta bilfabrikanter använder sig av idag. Chillcast processen innebär att kamnocken får nära nog en idealisk materialstuktur och hårdhet som ytterst sällan ger några som helst slitageproblem. Nocken håller i stort sett samma hårdhet rätt igenom. Så någon ytterligare värmebehandling av Volvos original kamämnen skall ej utföras.

asd

Postat: ons maj 05, 2010 11:31 pm
av Turbo_thompa
MG-Racing skrev:ni verkar ha glömt att det inte finns hål för spridarna på
en 531 topp! :D
det finns inga hål för spridare men det är gjutet på samma vis, jag borrade i egna precis som på de andra topparna te k jet motorerna, det gick hur bra och lätt som helst

Postat: mån maj 10, 2010 10:28 am
av micke999
vad krävs för att få ut 200hk sug hästar ur en b230f med eftermarknadssprut?

och svanhalsinsuget är de bättre än f insuget på sug motor?