U CAN DO IT!!

du skulle fått kört mot peters 02 i piteå på höst racet han har uppdaterat med större turbo holset (H2C 58 in 72 ut 22 avgashus), laddkylare, mm . jag var och åkte lite med han i dag och den har börjat gå oroväckande bra tycker jag som B20 åkare, han laddar nu ca 1.5 bar med 0.7 bar avgas tryck men det blir nog lite högre laddtryck efter lite mer mappningar mm. det skulle vara kul att se vem som har vassaste 8ventils Bmw. det är ju 4 vekor kvar, bara att jobba på.Pitebo skrev:har tyvärr vart otroligt lat på sistone, det som är kvar är at bygga klart fjädertorn bak och innerskärmar, sen ligger motorn i delar, grenrör intercooler och plenum är inte helt klart heller, så lite tveksamt om jag hinner/orkar sätta ihop den i sommar...??? :oops:
Såg inte att du fråga förens nu.... Nae jag har haft så mycket annat att göra samt mycket att göra på bilen så vart inte klar till edps. Ska vara klar till sissta BR:et iaf det har jag lovat mig självchellquist skrev:Kul å få följa denna värsting. Förra motorn var ju riktigt elak. Kör du vidare med dellortona eller blir det kügelfisher![]()
Kanske måste man smyga ut en projekt tråd själv också så det blir en massa 02 turbosar på stsRobban är din på väg ut till den 11:e
Min är väl igång nästa år
Jo ska försöka uttnyttja all tid som finns nu och frammåt... Är dock lite mycket kvar att göra på den men men... Ska fan ha den på hjul om max1 månad har jag inbillat mig självchellquist skrev:Pitebo lycka till med nya motorn hoppas den låter som förra för det var det vildasteljud jag hört på länge iof förra sommarn men ändå
Robban hoppas vi får se 02an på br det har ju varit lite få 02 ute detta år
Har tänkt länge att jag skulle lägga upp en egen tråd men jag kladdar väl lite i pitebos tråd. Mitt recept![]()
Std ventiler lite urgröpt förbränningsrum 292gr kam och kopparringade mahle 90,5. M5 spjällhus och megasquirt&extraedis., Precison turbo SC50 (max 450hk) runt 54 mm inlopp måste skaffa nån wastegate. Bilen ska ut i trafik så inte primärt en drag bil men en del br måste det ju bli iaf. Har inte tänkt ladda ihjäl den men så har väl alla börjat en gång i tidenBlocket ska snart borras/deckas å sen blire montering över vintern