Mikael - Ford Sierra med hjärta från BMW: 499.5hk & 681n

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

kul projekt:)

Men skulle nog vilja påstå att en fräsch e36a funkar lika bra som den ombyggda forden.

Jag skall mata 400hk genom min m50 och jag tänker inte öppna motorn alls..
v-power och banan anamma så ;)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Ba en sån sak :!:
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Håller inte med där så klart :), en standard E36 är riktigt trevliga men går endå inte att jämföra det med en bil som är så ombyggd som Sierran, plus att en E36 väger 300-350kilo mer vilket gör att du behöver 100hk mer ungefär för att haka på 8) Sen är det ju så att det går 500 e36 turbos på en sierra M50 turbo så är ju bra om man gillar att inte vara som alla andra

En E36 driftinbil jag mappat föresten -> http://www.garaget.org/video/kwah5sm16l7l

Palten här på Sävar bromsade om jag inte minns helt fel 460hk på driven nere hos PPF vid 1.4bar på en motor med endast ARP och sån där 0.3mm tjockare packning samt E85

Peppe: Osäker på vad du menar nu?
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6085
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Söderling med 242/M50 bromsade 468 whp med orörd motor

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... ht=#284383
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Bara en sådan sak som att sumpen satt bak och att det fanns bild på det..

Tydligare nu :thumbright:
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

jag menar en e36a med väghållningsprylar. typ coilover och bussningar..
Sen att den är tyngre håller jag med om.. hur som hellst blir detta fränt:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
WTB
Forumsberoende
Inlägg: 820
Blev medlem: fre nov 17, 2006 7:54 pm
Ort: Värmland,Torsby

Inlägg av WTB »

okey gött då vet man att tråget e bak :thumbright: Detta bygge kommer nog bli hårigt,Älskar "Flygel" och sierra sedaner :D
Tobias J
F.F.F = Funktion Före Form
micke999
Förvisad
Inlägg: 813
Blev medlem: tis apr 03, 2007 9:41 am
Ort: västerås

Inlägg av micke999 »

Mikael S skrev:Håller inte med där så klart :), en standard E36 är riktigt trevliga men går endå inte att jämföra det med en bil som är så ombyggd som Sierran, plus att en E36 väger 300-350kilo mer vilket gör att du behöver 100hk mer ungefär för att haka på 8) Sen är det ju så att det går 500 e36 turbos på en sierra M50 turbo så är ju bra om man gillar att inte vara som alla andra

En E36 driftinbil jag mappat föresten -> http://www.garaget.org/video/kwah5sm16l7l

Palten här på Sävar bromsade om jag inte minns helt fel 460hk på driven nere hos PPF vid 1.4bar på en motor med endast ARP och sån där 0.3mm tjockare packning samt E85

Peppe: Osäker på vad du menar nu?

han bromsade väl 427whp 6xxwnm vid 4000rpm med bara arp å e85 på 1,5bar sen fanns de väl mer men fick aldrig med de pappret hem
Användarvisningsbild
Volvex
För mycket laddtryck
Inlägg: 157
Blev medlem: mån sep 18, 2006 3:01 pm
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Volvex »

Blir ju en helt makalös maskin :thumbright: Längtar redan efter Ärkefeta bredställ med ball musik filmer
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Tog mig i kragen och helsvetsade allt idag, nästa på tur är att ordna växelspaksfäste, kardan och kopplingen :)

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende
Inlägg: 2794
Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Ort: Västra Småland, nästan i Halland

Inlägg av Daniel-635 »

Ford VS Bmw eller Ford + Bmw det är frågan :hihi:

Att ingen bygger på en Compact ?

Lite enklare än vanliga e36 i chassit med "e30 bakaxel"

Min 316 har 1260 i tjänstevikt, så den är väl lite tyngre än sierran ?
http://www.garaget.org/?car=68871&image=982703 :hey:



Hur som helst detta kommer att bli en riktigt användbar bil :thumbright:
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Användarvisningsbild
JBlom
För mycket laddtryck
Inlägg: 288
Blev medlem: sön sep 03, 2006 10:45 am
Ort: Gävle

Inlägg av JBlom »

Compact verkar ju manligt. ;)
lille-skutt
För mycket laddtryck
Inlägg: 196
Blev medlem: tor nov 23, 2006 12:20 pm
Ort: ljungby

Inlägg av lille-skutt »

att få en bmw motor mellan ramsnokarna, ja de e nog de bästa som har hänt en ford nånsin :hihi:

jobba på för ja vill se mer :thumbright:
learning by trail and error
Användarvisningsbild
Lappen
För mycket laddtryck
Inlägg: 446
Blev medlem: mån jan 17, 2005 8:41 pm
Ort: Lödöse / GBG

Inlägg av Lappen »

Med det resonemanget: Hur manligt är det att bli frånåkt av compacten i din "manliga" bil? :wink: :lol:
JBlom skrev:Compact verkar ju manligt. ;)

Detta bygge blir fränt. :thumbright: från mig.
(//Lappen
-Daniel Sohlin-
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Usch va tråkigt pyssel det är just nu, i alla fall kortat ner växellänkaget, Imorgon ska jag ordna bakre fästet och sen börja plåta igen.

Bild

Klurar lite på kardanring, var och köpte 50x6 idag som jag tänkte använda, Står att den ska vara rund men kan även vara oval även om dom inte rekomenderar det. Måste klura lite på hur fasen jag ska få till det
Skriv svar