Sida 2 av 29
Postat: mån okt 05, 2009 7:00 pm
av Tommy Luhr
kul projekt:)
Men skulle nog vilja påstå att en fräsch e36a funkar lika bra som den ombyggda forden.
Jag skall mata 400hk genom min m50 och jag tänker inte öppna motorn alls..
v-power och banan anamma så

Postat: mån okt 05, 2009 7:12 pm
av peppe
Ba en sån sak

Postat: mån okt 05, 2009 7:26 pm
av Mikael S
Håller inte med där så klart

, en standard E36 är riktigt trevliga men går endå inte att jämföra det med en bil som är så ombyggd som Sierran, plus att en E36 väger 300-350kilo mer vilket gör att du behöver 100hk mer ungefär för att haka på

Sen är det ju så att det går 500 e36 turbos på en sierra M50 turbo så är ju bra om man gillar att inte vara som alla andra
En E36 driftinbil jag mappat föresten ->
http://www.garaget.org/video/kwah5sm16l7l
Palten här på Sävar bromsade om jag inte minns helt fel 460hk på driven nere hos PPF vid 1.4bar på en motor med endast ARP och sån där 0.3mm tjockare packning samt E85
Peppe: Osäker på vad du menar nu?
Postat: mån okt 05, 2009 7:50 pm
av Steve
Söderling med 242/M50 bromsade 468 whp med orörd motor
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... ht=#284383
Postat: mån okt 05, 2009 8:46 pm
av peppe
Bara en sådan sak som att sumpen satt bak och att det fanns bild på det..
Tydligare nu

Postat: mån okt 05, 2009 11:48 pm
av Tommy Luhr
jag menar en e36a med väghållningsprylar. typ coilover och bussningar..
Sen att den är tyngre håller jag med om.. hur som hellst blir detta fränt:)
Postat: tis okt 06, 2009 6:13 am
av WTB
okey gött då vet man att tråget e bak

Detta bygge kommer nog bli hårigt,Älskar "Flygel" och sierra sedaner

Postat: tis okt 06, 2009 10:30 am
av micke999
Mikael S skrev:Håller inte med där så klart

, en standard E36 är riktigt trevliga men går endå inte att jämföra det med en bil som är så ombyggd som Sierran, plus att en E36 väger 300-350kilo mer vilket gör att du behöver 100hk mer ungefär för att haka på

Sen är det ju så att det går 500 e36 turbos på en sierra M50 turbo så är ju bra om man gillar att inte vara som alla andra
En E36 driftinbil jag mappat föresten ->
http://www.garaget.org/video/kwah5sm16l7l
Palten här på Sävar bromsade om jag inte minns helt fel 460hk på driven nere hos PPF vid 1.4bar på en motor med endast ARP och sån där 0.3mm tjockare packning samt E85
Peppe: Osäker på vad du menar nu?
han bromsade väl 427whp 6xxwnm vid 4000rpm med bara arp å e85 på 1,5bar sen fanns de väl mer men fick aldrig med de pappret hem
Postat: tis okt 06, 2009 12:32 pm
av Volvex
Blir ju en helt makalös maskin

Längtar redan efter Ärkefeta bredställ med ball musik filmer
Postat: tis okt 06, 2009 5:44 pm
av Mikael S
Postat: tis okt 06, 2009 6:56 pm
av Daniel-635
Ford VS Bmw eller Ford + Bmw det är frågan
Att ingen bygger på en Compact ?
Lite enklare än vanliga e36 i chassit med "e30 bakaxel"
Min 316 har 1260 i tjänstevikt, så den är väl lite tyngre än sierran ?
http://www.garaget.org/?car=68871&image=982703
Hur som helst detta kommer att bli en riktigt användbar bil

Postat: tis okt 06, 2009 7:35 pm
av JBlom
Compact verkar ju manligt.

Postat: tis okt 06, 2009 7:58 pm
av lille-skutt
att få en bmw motor mellan ramsnokarna, ja de e nog de bästa som har hänt en ford nånsin
jobba på för ja vill se mer

Postat: ons okt 07, 2009 12:40 pm
av Lappen
Med det resonemanget: Hur manligt är det att bli frånåkt av compacten i din "manliga" bil?
JBlom skrev:Compact verkar ju manligt.

Detta bygge blir fränt.

från mig.
Postat: ons okt 07, 2009 6:21 pm
av Mikael S
Usch va tråkigt pyssel det är just nu, i alla fall kortat ner växellänkaget, Imorgon ska jag ordna bakre fästet och sen börja plåta igen.
Klurar lite på kardanring, var och köpte 50x6 idag som jag tänkte använda, Står att den ska vara rund men kan även vara oval även om dom inte rekomenderar det. Måste klura lite på hur fasen jag ska få till det