Angående turbo så har de blivit lite ändringar åt rätt håll.
Blir en borg warner s480 turbo o ett fullrace grenrör.
Tänkte använda s380 med 83mm turbin .Men den blir ganska dyr.
Så de får bli s480 som är 3k billigare
mkiv skrev:Angående turbo så har de blivit lite ändringar åt rätt håll.
mkiv skrev:Angående turbo så har de blivit lite ändringar åt rätt håll.
Den går ju fortfarande att få med samma turbindel, 83mm turbin och 1.10 a/r Så de blir typ en annan fläns och lite större mått på utsidan bara
stecka skrev:Har ni hittat felet varför de spikade på cyl6?
Nä inget som man kan med säkerhet säga men troligtvis riktigt dålig bensin i kombination med den värme som blev av att lådan gick utan olja. Efter ihopsättning sen så kunde vi kliva på med 8-10 grader på hög last utan att det spika så. Stanna inte på Preem macken typ 3-4 mil innan Avesta för att tanka 98 oktan
Nu sitter jag och fyllesurfar o förstår inte riktigt, så du får gärna förklara din teori att det skulle spika i kombination av att lådan (växellådan?) gick utan olja?
Turbokoftan skrev:Nu sitter jag och fyllesurfar o förstår inte riktigt, så du får gärna förklara din teori att det skulle spika i kombination av att lådan (växellådan?) gick utan olja?
Är inte bara min teori, alla som varit inblandad har varit inne på att det kan ha varit något med lådan eftersom lådan rasa 2 mil utanför Avesta efter mappning och lådan var så varm att det rök om den och att det mesta inne i lådan var blånerat. På så vis ge en väldigt hög värmeutveckling. Men det är bara funderingar vi haft, för att hitta någon varför det spika