Supra mkiv Bromsad till 1045rwhp

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Danne
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: sön okt 14, 2007 9:57 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av Danne »

Mycke utländska namn inblandade, ungefär som att tyda en pizzameny :D
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck
Inlägg: 467
Blev medlem: tor sep 09, 2004 6:29 pm
Ort: Nybro

Inlägg av Göte »

Danne skrev:Mycke utländska namn inblandade, ungefär som att tyda en pizzameny :D
Kartong trimning även kallad
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
mkiv
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: tor jun 04, 2009 12:28 pm

Inlägg av mkiv »

Göte skrev:
Danne skrev:Mycke utländska namn inblandade, ungefär som att tyda en pizzameny :D
Kartong trimning även kallad
Trodde kartong trim skulle vara bättre :(
Har fått fixa massa o byggt om för att de ska funka tyvärr.
1045RWHP Sommaren 2012:)
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
mkiv
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: tor jun 04, 2009 12:28 pm

Inlägg av mkiv »

Angående turbo så har de blivit lite ändringar åt rätt håll.
Blir en borg warner s480 turbo o ett fullrace grenrör.
Tänkte använda s380 med 83mm turbin .Men den blir ganska dyr.
Så de får bli s480 som är 3k billigare :D
1045RWHP Sommaren 2012:)
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Johnny H
Forumsberoende
Inlägg: 815
Blev medlem: sön jun 11, 2006 11:29 am
Ort: Köpmanholmen

Inlägg av Johnny H »

mkiv skrev:Angående turbo så har de blivit lite ändringar åt rätt håll.
Blir en borg warner s480 turbo o ett fullrace grenrör.
Tänkte använda s380 med 83mm turbin .Men den blir ganska dyr.
Så de får bli s480 som är 3k billigare :D
S480 är ju en trevlig snurra. :)
/Johnny Häggblad
Användarvisningsbild
RWHP
För mycket laddtryck
Inlägg: 401
Blev medlem: lör okt 10, 2009 5:22 pm
Ort: Stockholm

Inlägg av RWHP »

Johnny H skrev: S480 är ju en trevlig snurra. :)
Nä men va trevligt, lever du? :D Va typ 2 år sen man sist såg dig göra ett inlägg på internet ;)
Användarvisningsbild
RWHP
För mycket laddtryck
Inlägg: 401
Blev medlem: lör okt 10, 2009 5:22 pm
Ort: Stockholm

Inlägg av RWHP »

Göte skrev:
Danne skrev:Mycke utländska namn inblandade, ungefär som att tyda en pizzameny :D
Kartong trimning även kallad
Blir ju kartongtrim om man inte kan göra egna kolvar, kamaxlar, vevstakar, turboaggregat osv ;)
Användarvisningsbild
RWHP
För mycket laddtryck
Inlägg: 401
Blev medlem: lör okt 10, 2009 5:22 pm
Ort: Stockholm

Inlägg av RWHP »

mkiv skrev:Angående turbo så har de blivit lite ändringar åt rätt håll.
Blir en borg warner s480 turbo o ett fullrace grenrör.
Tänkte använda s380 med 83mm turbin .Men den blir ganska dyr.
Så de får bli s480 som är 3k billigare :D
Den går ju fortfarande att få med samma turbindel, 83mm turbin och 1.10 a/r :) Så de blir typ en annan fläns och lite större mått på utsidan bara :)
Användarvisningsbild
stecka
Forumsberoende
Inlägg: 1034
Blev medlem: mån aug 14, 2006 1:34 am
Ort: Östersund,Lit

Inlägg av stecka »

Har ni hittat felet varför de spikade på cyl6?
Användarvisningsbild
RWHP
För mycket laddtryck
Inlägg: 401
Blev medlem: lör okt 10, 2009 5:22 pm
Ort: Stockholm

Inlägg av RWHP »

stecka skrev:Har ni hittat felet varför de spikade på cyl6?
Nä inget som man kan med säkerhet säga men troligtvis riktigt dålig bensin i kombination med den värme som blev av att lådan gick utan olja. Efter ihopsättning sen så kunde vi kliva på med 8-10 grader på hög last utan att det spika så. Stanna inte på Preem macken typ 3-4 mil innan Avesta för att tanka 98 oktan ;)
Johnny H
Forumsberoende
Inlägg: 815
Blev medlem: sön jun 11, 2006 11:29 am
Ort: Köpmanholmen

Inlägg av Johnny H »

RWHP skrev:
Johnny H skrev: S480 är ju en trevlig snurra. :)
Nä men va trevligt, lever du? :D Va typ 2 år sen man sist såg dig göra ett inlägg på internet ;)
Då har vi nog inte varit på samma ställen. ;)
/Johnny Häggblad
Användarvisningsbild
RWHP
För mycket laddtryck
Inlägg: 401
Blev medlem: lör okt 10, 2009 5:22 pm
Ort: Stockholm

Inlägg av RWHP »

Johnny H skrev:
RWHP skrev: Nä men va trevligt, lever du? :D Va typ 2 år sen man sist såg dig göra ett inlägg på internet ;)
Då har vi nog inte varit på samma ställen. ;)
Haha nä tydligen inte :) När kommer du och besöker oss med Mercan igen då? :)
Johnny H
Forumsberoende
Inlägg: 815
Blev medlem: sön jun 11, 2006 11:29 am
Ort: Köpmanholmen

Inlägg av Johnny H »

RWHP skrev:
Johnny H skrev: Då har vi nog inte varit på samma ställen. ;)
Haha nä tydligen inte :) När kommer du och besöker oss med Mercan igen då? :)
Lär väl bli nästa år om det är några intressanta tävlingar där då?
/Johnny Häggblad
Turbokoftan
Alltid på trycket
Inlägg: 1220
Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Turbokoftan »

Nu sitter jag och fyllesurfar o förstår inte riktigt, så du får gärna förklara din teori att det skulle spika i kombination av att lådan (växellådan?) gick utan olja?
Användarvisningsbild
RWHP
För mycket laddtryck
Inlägg: 401
Blev medlem: lör okt 10, 2009 5:22 pm
Ort: Stockholm

Inlägg av RWHP »

Turbokoftan skrev:Nu sitter jag och fyllesurfar o förstår inte riktigt, så du får gärna förklara din teori att det skulle spika i kombination av att lådan (växellådan?) gick utan olja?
Är inte bara min teori, alla som varit inblandad har varit inne på att det kan ha varit något med lådan eftersom lådan rasa 2 mil utanför Avesta efter mappning och lådan var så varm att det rök om den och att det mesta inne i lådan var blånerat. På så vis ge en väldigt hög värmeutveckling. Men det är bara funderingar vi haft, för att hitta någon varför det spika :)
Skriv svar