Volvo 242 -81 (lite pill)
-
- För mycket laddtryck
-
- Ganska mycket laddtryck
kallt iaf 
Ifall ni inte vet så är det minst lika jobbigt att få bort klistret från asfaltsmattorna som det är att få bort mattorna i sig
Därav inge bilder nu, inge intressant att se.
Var kul att hålla på lite igen iaf, motivationen är tillbaka
Ska försöka ta mig ut nån kväll i veckan och nöta lite mera.

Ifall ni inte vet så är det minst lika jobbigt att få bort klistret från asfaltsmattorna som det är att få bort mattorna i sig

Därav inge bilder nu, inge intressant att se.
Var kul att hålla på lite igen iaf, motivationen är tillbaka

Ska försöka ta mig ut nån kväll i veckan och nöta lite mera.
Alla asfaltsmattor och lim är väck samt all rost i golvet är lagat, var inte så farligt mycket.
Nu är det burbygge som är nästa steg tror jag, har börjat mäta och kolla lite, även snackat med en kille som kan fixa rör till det som behöver kompletteras mm.
Fick hem denna idag.
Det är inte rätt, jag vet, vill fortfarande ha torsendiff men ekonomin får bestämma litegrann.
Jag hatar svetsat och kommer få problem med det på besiktningen också, slungdiff känns som ett rätt värt alternativ ett tag framöver, speciellt då den bara kostade typ 1/10 av vad torsen skulle ha gjort.

//
John
Nu är det burbygge som är nästa steg tror jag, har börjat mäta och kolla lite, även snackat med en kille som kan fixa rör till det som behöver kompletteras mm.
Fick hem denna idag.
Det är inte rätt, jag vet, vill fortfarande ha torsendiff men ekonomin får bestämma litegrann.
Jag hatar svetsat och kommer få problem med det på besiktningen också, slungdiff känns som ett rätt värt alternativ ett tag framöver, speciellt då den bara kostade typ 1/10 av vad torsen skulle ha gjort.
//
John
En update!
Fick hjälp att pressa på nya lager på slungdiffen idag.
Går lätt när det finns hydralpress och fina verktyg som induktionsvärmare...tack för hjälpen Jimmy! [thum]

Var iväg till Returbilen, älskar stora självplocksskrotar, man hittar alltid spännande saker!
Idag vart det steg 2 mot insprutning i bilen, ett insug från en sugmotor samt 4st 940 turbospridare.

//
John
Fick hjälp att pressa på nya lager på slungdiffen idag.
Går lätt när det finns hydralpress och fina verktyg som induktionsvärmare...tack för hjälpen Jimmy! [thum]
Var iväg till Returbilen, älskar stora självplocksskrotar, man hittar alltid spännande saker!

Idag vart det steg 2 mot insprutning i bilen, ett insug från en sugmotor samt 4st 940 turbospridare.
//
John
De vetefan...tycker det har stått still bra länge nu, men solen kommer med lite motivationTimsan skrev:Det tar sig, Sa pyromanen

Har bytt kronhjul osv till slungdiffen och ryckt ur drivaxlar mm idag.
Hittade på en alukåpa till bakaxeln så att jag kan få hastighetsmätare när det är dags att byta växellåda.
slipade rent och lackade med första bästa sprejburk i garaget.
//
John
köpt lite prylar! 
Ebc Redstuff runtom, ska bli lite bett i bromsarna i sommar är det tänkt, körde med gröna i min 940 och tyckte dom funkade hyfsat, den här bilen blir lite hårdare rakt igenom så röda känns bra.
Även bromskylning är planerat fram med luftintag från en bmw e30...
Köpte även bromssköldar bak till 740 på biltema då jag fick för att dom skulle passa fint på 240 med...det gick nästan!

Fick göra om dom lite...kanske inte täcker hela skivan som dom borde göra, men den här bilen ska ju inte gå på så många saltade vägar alls, då det blir nog bra, iaf mångdubbelt bättre än dom bortrostade sakerna som satt på nyss :O

Stay tuned for more updates!
KG trimmning beställningen borde komma i början av nästa vecka.
Blir nog lite gjort i morgon också, beroende på väder, farsan ska kasta ut pannan och installera bergvärme, är utkastad ur garaget i några veckor, fullt med grejer överallt!!
//
John

Ebc Redstuff runtom, ska bli lite bett i bromsarna i sommar är det tänkt, körde med gröna i min 940 och tyckte dom funkade hyfsat, den här bilen blir lite hårdare rakt igenom så röda känns bra.
Även bromskylning är planerat fram med luftintag från en bmw e30...
Köpte även bromssköldar bak till 740 på biltema då jag fick för att dom skulle passa fint på 240 med...det gick nästan!

Fick göra om dom lite...kanske inte täcker hela skivan som dom borde göra, men den här bilen ska ju inte gå på så många saltade vägar alls, då det blir nog bra, iaf mångdubbelt bättre än dom bortrostade sakerna som satt på nyss :O

Stay tuned for more updates!
KG trimmning beställningen borde komma i början av nästa vecka.
Blir nog lite gjort i morgon också, beroende på väder, farsan ska kasta ut pannan och installera bergvärme, är utkastad ur garaget i några veckor, fullt med grejer överallt!!
//
John
-
- Forumsberoende
varför broms-sköldar? kapa ner dom så dom bara täcker handbromsen.
för övrigt ser de bra ut
för övrigt ser de bra ut

Garagetråden
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
-
- Ganska mycket laddtryck