Sida 2 av 17
Postat: sön nov 29, 2009 7:56 pm
av Blom
Jag har AN12 från tank till till pump sen har jag AN10 från pump till regulator, sen är det AN10 retur till tank och 2st AN8 till förgasaren från regulatorn.
Börja köp AN, efter att du köpt några st kommer du inte fundera över vad det kostar längre

Postat: sön nov 29, 2009 10:58 pm
av Painlake Racing
Blom142 skrev:Jag har AN12 från tank till till pump sen har jag AN10 från pump till regulator, sen är det AN10 retur till tank och 2st AN8 till förgasaren från regulatorn.
Börja köp AN, efter att du köpt några st kommer du inte fundera över vad det kostar längre

Har du AN12 och AN10 anslutningar i tanken? Är AN8 i alla jag hittat och alla plasttankar har ju AN6 retur/avluftning, fattar inte hur man ska få det att funka.
Var fick du tag på adaptern till mätaren? Varifrån kommer mätaren?
Ja det är ju smidigt med AN så man får väl jobba över ännu mer
Hur kapar man slangen?
Tack för hjälpen!

Postat: mån nov 30, 2009 7:57 am
av Blom
Det är ju bara att borra upp tanken och sätta vilken AN storlek man vill
Adaptern mellan regulator och mätare har jag gjort själv, men vilken vettig speedshop som helst har en sån på hylla..
Mätaren är en Auto Meter, som man också kan köpa var som helst.
Slangen brukar jag kapa med bågfil.
Postat: mån nov 30, 2009 4:35 pm
av Painlake Racing
Oj hade ingen aning om att det var så enkelt. Detta är säkert självklart för en som kan det. Mindre självklart för en som aldrig grejat med plasttankar och AN.
Okej, bara att kontakta Persåkers eller liknande när det är dags för mätare då. Tackar!
Postat: mån nov 30, 2009 4:46 pm
av Painlake Racing
...
Postat: tis dec 01, 2009 3:37 pm
av David_B
Frän kärra
PBM Racing skrev:Då kanske man kan få mappningshjälp av dig i framtiden
Jag är fortfarande nybörjare.. Men jag har en bra support ute i skruv, som du kan få låna

Postat: tis dec 01, 2009 9:50 pm
av Painlake Racing
...
Postat: mån dec 07, 2009 8:35 pm
av Painlake Racing
Postat: tis dec 08, 2009 7:26 pm
av Overdriver
PBM Racing skrev:
Jag hade inga plastflottörer
Det har jag

Postat: tis jan 05, 2010 7:53 pm
av Painlake Racing
Det blev en ganska stor turbo. Jag kunde inte motstå priset jag fick av mannen som säger sig vara snällare än jultomten
Handlade av "Kalkyl". Betalade i förskott och fick turbon ett par dagar senare
HX60
78mm in
87mm ut
avgashus 32

Har lagt upp några filmer på ögonstenen :)
Postat: lör sep 25, 2010 5:48 pm
av Painlake Racing
Summering av 2010 och luddiga planer för 2011
Postat: ons feb 09, 2011 9:08 pm
av Painlake Racing
Summering av 2010 och luddiga planer för 2011:
2010
Har inte öppnat motorn sen 2008, så det är fortfarande stora ringgap och 25% leakdown på 2ans cylinder (ventilerna).
*Musclecarmeet 13/5: Hade bytt till 9" turbin som jag bromsar till 2500rpm (3500rpm flash kanske). Hade byggt nytt 3" avgas med X-pipe och lock precis efter för att slippa köra med ljuddämpare på strippen. Ljudet
13,059
*EDPS Emmaboda 15/5: Bredare och högre gatslicks och hemsnickrad huv med scoop och utsläpp för varmluft.
12.96@171 60fot:1,96
*Actionmeet Mantorp 7/8: Ny olja och nya stift BCP7ES istället för BCP8ES.
12.91@168 60fot:1.90
*MK Brinkarnas motorfestival i Emmaboda 6/9-7/9: Under lördagen lyckades jag klämma till med
12.71@174! Trodde först att det var fel på tidtagningen men under söndagen körde jag ett helt gäng 12.7X repor med
12.72@171 som bäst med 60fot på låg 1.8X.
Under söndagen körde jag 16 repor, testade lite olika tändning och bestyckning. Kom fram till att 34grader gav lite bättre tider än 38. På förgasaren slutade det med två nummer större munstycken än original 74 fram, 78 bak.
På eftermiddagen körde vi lite elimineringar mest på skoj och jag vann min klass!!
Jag har aldrig vunnit något innan så det var väldigt roligt!
2011
Hade jag många planer som det inte blev mycket med. Testade e85 i Vallen med ganska ok resultat. Förutom bogg i starten kändes den ganska pigg

Re: PBM Garaget - Summering 2010 + Planer för 2011
Postat: ons feb 23, 2011 7:58 pm
av Painlake Racing
Flowmaster hette de tydligen.
Lite grejer till bränslesystemet samt oljetank till turbosmörjan

...
Postat: sön feb 27, 2011 7:18 am
av Painlake Racing
...
...
Postat: sön feb 27, 2011 10:22 am
av Painlake Racing
...