Sida 2 av 17

Postat: sön nov 29, 2009 7:56 pm
av Blom
Jag har AN12 från tank till till pump sen har jag AN10 från pump till regulator, sen är det AN10 retur till tank och 2st AN8 till förgasaren från regulatorn.

Börja köp AN, efter att du köpt några st kommer du inte fundera över vad det kostar längre :hihi:

Postat: sön nov 29, 2009 10:58 pm
av Painlake Racing
Blom142 skrev:Jag har AN12 från tank till till pump sen har jag AN10 från pump till regulator, sen är det AN10 retur till tank och 2st AN8 till förgasaren från regulatorn.

Börja köp AN, efter att du köpt några st kommer du inte fundera över vad det kostar längre :hihi:
Har du AN12 och AN10 anslutningar i tanken? Är AN8 i alla jag hittat och alla plasttankar har ju AN6 retur/avluftning, fattar inte hur man ska få det att funka.

Var fick du tag på adaptern till mätaren? Varifrån kommer mätaren?

Ja det är ju smidigt med AN så man får väl jobba över ännu mer :hihi:
Hur kapar man slangen?

Tack för hjälpen! :thumbright:

Postat: mån nov 30, 2009 7:57 am
av Blom
Det är ju bara att borra upp tanken och sätta vilken AN storlek man vill :!:

Adaptern mellan regulator och mätare har jag gjort själv, men vilken vettig speedshop som helst har en sån på hylla..

Mätaren är en Auto Meter, som man också kan köpa var som helst.

Slangen brukar jag kapa med bågfil.

Postat: mån nov 30, 2009 4:35 pm
av Painlake Racing
Oj hade ingen aning om att det var så enkelt. Detta är säkert självklart för en som kan det. Mindre självklart för en som aldrig grejat med plasttankar och AN.

Okej, bara att kontakta Persåkers eller liknande när det är dags för mätare då. Tackar!

Postat: mån nov 30, 2009 4:46 pm
av Painlake Racing
...

Postat: tis dec 01, 2009 3:37 pm
av David_B
Frän kärra :thumbright:
PBM Racing skrev:Då kanske man kan få mappningshjälp av dig i framtiden
Jag är fortfarande nybörjare.. Men jag har en bra support ute i skruv, som du kan få låna :thumbright:

Postat: tis dec 01, 2009 9:50 pm
av Painlake Racing
...

Postat: mån dec 07, 2009 8:35 pm
av Painlake Racing
Jag skippade sömnen i fredags, en ovana som jag lagt mig till med när jag jobbar natt. Grejade lite med Valianten inför bes. Bytte tillbaka till originalmunstycken i förgasaren... vilket gjorde att bilen blev piggare än den varit på länge! Tänk om jag tagit mig tid i Strängnäs att plocka isär förgasaren och kolla vad det satt för munstycken :( Hade tydligen satt 76 fram och 81 bak!

Så jag och min sambo tog en 100-140 tid (3,7s) och svarvade lite på gatslicksen :D Hämtade henne vid järnvägsstationen med den, helt odämpade dubbla 3" och hög tomgång.... inte direkt den sortens uppmärksamhet jag vill ha...

Jag hade inga plastflottörer :(
Bild

Min 800DP, har inte listnr för det är bortfräst :?
Bild

Satte i en termostat också, lite svårt att få upp tempen annars så här års när man har en fläkt som närmast kan liknas med en tromb ;)
Bild

Här ska man alltså få plats med en stor hx60
Bild

Bild

Bild

Eller så ska fuelcell, turbo och batteri samsas om det här utrymmet??
Bild

Lite fler bilder, filmade också med digitalkameran bara för att återge ljudet från 340:n men konstaterade att det nog blev för dålig bildkvalitet för att lägga upp på youtube. :?
Bild

Bild

Batterilådan kom till kl 8 på morgonen samma dag som en dag på strippen i Emmaboda 2007 och har fått se ut så sen.
Bild

Sen har det hänt lite i plånboken igen
Bild

Postat: tis dec 08, 2009 7:26 pm
av Overdriver
PBM Racing skrev: Jag hade inga plastflottörer :(
Det har jag :thumbright:

Postat: tis jan 05, 2010 7:53 pm
av Painlake Racing
Det blev en ganska stor turbo. Jag kunde inte motstå priset jag fick av mannen som säger sig vara snällare än jultomten :hihi:
Handlade av "Kalkyl". Betalade i förskott och fick turbon ett par dagar senare :thumbright:

HX60
78mm in
87mm ut
avgashus 32

Bild

Bild

Bild

Har lagt upp några filmer på ögonstenen :)

Postat: lör sep 25, 2010 5:48 pm
av Painlake Racing

Summering av 2010 och luddiga planer för 2011

Postat: ons feb 09, 2011 9:08 pm
av Painlake Racing
Summering av 2010 och luddiga planer för 2011:

2010
Har inte öppnat motorn sen 2008, så det är fortfarande stora ringgap och 25% leakdown på 2ans cylinder (ventilerna).

*Musclecarmeet 13/5: Hade bytt till 9" turbin som jag bromsar till 2500rpm (3500rpm flash kanske). Hade byggt nytt 3" avgas med X-pipe och lock precis efter för att slippa köra med ljuddämpare på strippen. Ljudet :thumbright: 13,059

*EDPS Emmaboda 15/5: Bredare och högre gatslicks och hemsnickrad huv med scoop och utsläpp för varmluft. 12.96@171 60fot:1,96

*Actionmeet Mantorp 7/8: Ny olja och nya stift BCP7ES istället för BCP8ES. 12.91@168 60fot:1.90

*MK Brinkarnas motorfestival i Emmaboda 6/9-7/9: Under lördagen lyckades jag klämma till med 12.71@174! Trodde först att det var fel på tidtagningen men under söndagen körde jag ett helt gäng 12.7X repor med 12.72@171 som bäst med 60fot på låg 1.8X.
Under söndagen körde jag 16 repor, testade lite olika tändning och bestyckning. Kom fram till att 34grader gav lite bättre tider än 38. På förgasaren slutade det med två nummer större munstycken än original 74 fram, 78 bak.

På eftermiddagen körde vi lite elimineringar mest på skoj och jag vann min klass!!
Jag har aldrig vunnit något innan så det var väldigt roligt!

2011
Hade jag många planer som det inte blev mycket med. Testade e85 i Vallen med ganska ok resultat. Förutom bogg i starten kändes den ganska pigg :)

Re: PBM Garaget - Summering 2010 + Planer för 2011

Postat: ons feb 23, 2011 7:58 pm
av Painlake Racing
Flowmaster hette de tydligen.
Bild

Lite grejer till bränslesystemet samt oljetank till turbosmörjan ;)
Bild

...

Postat: sön feb 27, 2011 7:18 am
av Painlake Racing
...

...

Postat: sön feb 27, 2011 10:22 am
av Painlake Racing
...