Sida 2 av 2
Postat: mån apr 26, 2010 6:15 pm
av Erland Cox
Jag tycker att ditt portningsjobb ser jättebra ut. Fast jag hade bytt styrningar på insug. Jag hade inte kört med dom kortare än på avgas. Erland.
Postat: mån apr 26, 2010 6:50 pm
av 900hasse
Hej
Kul att höra att det inte är helt fel iaf:)
Jag använde en avgasventil som tolk för kanalen ut mot insuget och under sätet svarvade bror min till en aluminiumbricka som va 39mm i diameter som jag hade som tolk ner till där styrningen möter godset i toppen. Sen försökte jag få till en fin övergång där emellan.
Finns det olika gjutningar av 530or? tyckte att den jag använde hade en välldigt fin innerradie! Jag tog inget i golvet på insugskanalen och inte innerradien vid sätet heller, bara slipade till det lite med sliptrissa för att få en finare yta.
Trodde att det skulle komma något om styrningarna.
Vad kan hända att om jag kör med dom för korta?
Mvh Hans
Postat: ons apr 28, 2010 12:40 am
av Erland Cox
Alla toppar blir olika eftersom gjutkärnorna kan flytta runt lite. De gamla topparna som 160 ser bättre ut i kanalen men det kvittar om man ändå ska slipa. Jag undrar om inte radien på insug på 530 toppen är fräst. Det är sidorna i grytan som är fula. Det går nog att köra med den styrningen också eftersom tryckaren stabiliserar kamrörelsen så att ventilen inte förs i sidled.
Erland.
Postat: ons apr 28, 2010 5:55 am
av 900hasse
Hej
Jag testar med styrningen som den är.
Kan tänka mej om man har höga lyft så får du mycket ventil som är ostabiliserad, lite egna ideer bara:S