Sida 2 av 16
Postat: ons feb 17, 2010 9:48 am
av Mini
readytorace skrev:kanonfränt med en sunny racebil har mer än 10x suttit och varit påväg att åka till england och hämta hem en.lycka till mvh morgan
ja de finns ju inte så många

banbilar finns de ett par men tror de är väldigt få som byggs för dragrace.
vad jag vet är väl jag den som nyanserat mot ren dragrace bil mest i sverige.
som sagt, lådorna i dessa bilar förstör en hel del då en orginal låda rasar vid ca 400hk, men vi får se hur de går

jag har ju oddsen mot mig
Kökarmicke skrev:ballt bygge! Hur stor motor är det i en såndär liten pryl? 1.8? typ samma som 200sx?
2L i grunden samma som sitter i 200sx s14 och s15.
Arnesson Rallycross skrev:Ser bra ut.
Dom är coola och små dom där rackarna

hehe liten men rapp är bättre än stor å slapp ;P
niclas_ab skrev:Sitter sr20det motorer i dem. Alltså 2L
skiljer en heldel mot s14 motorn trots att de är samma motor kod, sr20det, jag kan ju inte ha s14 stakar, vev och sånt tydligen
JohanK skrev:Varför inte bygga om till vänsterstyrt när du ändå har så mycket nerplockat?Borde vara en smal sak att hitta en donatorbil med rätt prylar?
kostar val ca 20K totalt att konvertera skulle jag gissa på. me delar, matrial, som vi alla vet är de så mycket runt om kring som hela tiden tillkommer, jag har inte kört så mycket höger styrt, fick bilen i slutet på juli, då missade jag några växlingar i nattracet men sluta iaf 2a i den deltävlingen, senare på slutet av sesången när vi körde norr vs söder, sluta jag 3a av 32 startande, å missa inga växlingar, så man lär sig otroligt fort, så innan sesongen var över i höstas stördes jag inte allt av att köra på höger sidan
mvh Robban
Postat: tor feb 18, 2010 5:44 pm
av invader
Kul att du har hittat hit!
Ser ju ut att bli ett väldigt hårigt bygge!
/Henke, Walles polare
Postat: tor feb 18, 2010 8:22 pm
av Mini
invader skrev:Kul att du har hittat hit!
Ser ju ut att bli ett väldigt hårigt bygge!
/Henke, Walles polare
hehe hitta hit av en slump å tykte det verkade trevligt
hehe ja urspårning skulle man kunna säga, skulle bara trimma lite...hmm att jag aldrig kan hålla fingrar och vinkelslip i styr och nöja mig med att vara näst eller 3:e bäst

hehe vill va värst
kul att du kikar in i projektet iaf

du är även välkommen till garaget på studiebesök om du önskar
mvh Robban
Postat: tor feb 18, 2010 9:13 pm
av invader
Mini skrev:invader skrev:Kul att du har hittat hit!
Ser ju ut att bli ett väldigt hårigt bygge!
/Henke, Walles polare
hehe hitta hit av en slump å tykte det verkade trevligt
hehe ja urspårning skulle man kunna säga, skulle bara trimma lite...hmm att jag aldrig kan hålla fingrar och vinkelslip i styr och nöja mig med att vara näst eller 3:e bäst

hehe vill va värst
kul att du kikar in i projektet iaf

du är även välkommen till garaget på studiebesök om du önskar
mvh Robban
Jag har redan tjuvkikat lite

Postat: fre feb 19, 2010 8:38 am
av RoGGaH
Mini skrev:
niclas_ab skrev:Sitter sr20det motorer i dem. Alltså 2L
skiljer en heldel mot s14 motorn trots att de är samma motor kod, sr20det, jag kan ju inte ha s14 stakar, vev och sånt tydligen
mvh Robban
Har grejat lite med en GTI-r Rally bil och enligt han som har den.
Han har byggt motorn själv. Så skiljer det på block och topp veven är samma passar från primeran också. Kolvar och stakar är jag ganska säker på att det ska va samma också.
Postat: fre feb 19, 2010 6:06 pm
av Mini
RoGGaH: är som sagt en del som skiljer, men som jag fattat de som är gti-r´s lager på veven bredare?
har ej mätt på en s14 men har för mig att jag läst de på internet, men internet är ju långt i från heligt å fel fritt

Postat: fre feb 19, 2010 6:34 pm
av Jens Gustavsson
RoGGaH: sten-erik s bil?
det är fränare grejor i denna motor än primeran och 200 mm vad jag förstått.
enligt stenerik så är GTI-R stakarna odödliga då man spräcker dyra JE super kolvar långt före

Postat: fre feb 19, 2010 6:44 pm
av Mini
Jens Gustavsson skrev:sten-erik s bil?
det är fränare grejor i denna motor än primeran och 200 mm vad jag förstått.
enligt stenerik så är GTI-R stakarna odödliga då man spräcker dyra JE super kolvar långt före

säg inte så där, jag har ju köpt fina eagle stakar
ingick iofs i dealen med pbz, men så starka kan väl inte orginal stakarna vara? :S
någon som har mer fakta på detta?
MVH Mini
Uppdatering
Postat: sön feb 28, 2010 7:07 pm
av Mini
nu helgen gått åt till att svetsa buren.
nu är i stort sätt hela buren klar å jag kan börja med mc person stagen som går genom torpeden osv, ska bli riktigt kul att börja med
nu är iaf hela buren svetsad, alla förstärkningar svetsade. så bara svetsa fast buren i förstärkningarna så är de klart. men väntar med de till mc person stagen är gjorda,
lite bilder då.....
så här är de tänkt att buren skall se ut när allt är i bilen. skall även in 2 till rör från fram stöttorna till mc person stagen.
tog sin tid att svetsa allt men nu är de gjort, skönt.
flickvännen har även hon bidragit med ett strå till stacken och börjat skrapa kaross kitt och asfalts mattor etc som finns kvar. glad att jag slipper de

hehe
över änd ut.
mvh Robban
Postat: sön feb 28, 2010 9:33 pm
av G_lund
Verkar vara en bra flickvän du hittat dej
Härligt projekt, lite vikt, mycket effekt och fyrhjulsdrift

Postat: sön feb 28, 2010 10:41 pm
av RoGGaH
Jens Gustavsson skrev:sten-erik s bil?
det är fränare grejor i denna motor än primeran och 200 mm vad jag förstått.
enligt stenerik så är GTI-R stakarna odödliga då man spräcker dyra JE super kolvar långt före

Ja precis Stenes bil.
Grymt duktig på att ratta gubben!
Fast han har gammal bil och är själv över 65 så hänger han med bra mot de som har nyare bilar.
Men åter till tråden
Kommer bli en riktigt grym gatbil lätt bil och "lagom":hihi: med effekt kommer man långt med
Postat: mån mar 01, 2010 9:55 pm
av Mini
G_lund skrev:Verkar vara en bra flickvän du hittat dej
Härligt projekt, lite vikt, mycket effekt och fyrhjulsdrift

perfekt resept för gatan och 201m

uppdatering
Postat: sön mar 14, 2010 5:52 pm
av Mini
här kommer bilderna jag lovat
började med att kapa bort där man fäster fram skärmen, har spart fjädertornet som jigg för dom nya infästningarna för stötdämparna.
men såg ju inte så snyggt ut när man kapat så mycket, så gjorde en gavel som samtidig är en förstärkning i 3mm plåt.
gjort lika dant på förarsidan. blev skit bra
dom tunna rören har jag som rikt märken för att veta vilka mott jag kan jobba mot, en identisk "jigg" sitter på passagerar sidan med, enkelt men effektift.
hela fjädertornet kommer försvinna sen när jag är klar
en liten helhets bild av hur bilen står idag

som sagt, mycket till skall kapas bort osv, även själklart dom tunna rören jag använder när jag mäter skall bort
konstruktiv kritik är alltid väldigt välkommen, lika så glada tillrop
mvh Robban
UPPDATERING
Postat: sön mar 21, 2010 5:27 pm
av Mini
vart i garaget på pulat lite i helgen. låter bilderna tala iaf
tjejen har fortsatt skrapa kaross kitt. blir riktigt bra, men än är hon inte hel klar
bagage utrymme och där gammla baksätet var är iaf klart, bara främre delen av cupén kvar ;P
hela buren är nu svetsad och klar, riktigt skönt

har börjat lite med fjäder tornen så man kan kapa bort den sista plåten
använder orginal fjädertorn som jigg så att tornen hamnar på samma ställe, därför jag har massa järn går hit och dit i motor rummet, så inget flättar sig nu när de är ont om bärande plåt
fick kapa upp endel för att komma åt att jobba och svetsa, blir lite laga för att få torpedväggen snygg igen
på passargerar sidan är de lite mindre att lappa igen, men ska bli snyggt å fint på båda sidor
va väll allt för idag. som sagt, stora målet var att bli helt klar med buren, vilket jag blev å även fick börja fundera lite på stötdämpar infästningarna

bra helg
ha de bra alle sammans så hörs vi, mvh Robban
Postat: sön mar 21, 2010 7:18 pm
av auspuff
Gött att det jobbas!
Ang svetsningen, har du närmre bilder? Ser ut som du har för låg ström, ser ut att bygga berg? Inte för att jag är expert i ämnet...