Sida 2 av 3

Postat: fre okt 22, 2010 5:52 pm
av RickardP
Okej, tack för mycket bra svar!
Är det någon som kan lägga upp vad ingången på stiften går till för till sensor/komponent?
Typ:
stift 1: Jord tps
stift 2: Signal tps
Stift 3: vattentemp
osv...

Vill ha mer info om detta :twisted: :thumbright:

Postat: fre okt 22, 2010 6:33 pm
av lechen_volvo
Prova å sök på goole först! var därifrån jag fick allt mitt ifrån början, går du bet å inte finner något så kan ja lägga upp de! Mvh Andreas

Postat: sön okt 24, 2010 10:21 pm
av lyyski
lechen_volvo skrev:Prova å sök på goole först! var därifrån jag fick allt mitt ifrån början, går du bet å inte finner något så kan ja lägga upp de! Mvh Andreas

Hadde gärna också velat veta alla pins på orginalkontakten , så man kan koppla in ms boxen genom den!

Postat: mån okt 25, 2010 11:03 am
av icklas
icklas skrev:Man kan väll ta vilken box som helst till lh2,4 oavsett nummer på boxen?, kontaktstycket är ju den samma?
bumpar min egen fråga:)

Postat: mån okt 25, 2010 11:27 am
av backeliten
ja, visst kan du det! :)
icklas skrev:
icklas skrev:Man kan väll ta vilken box som helst till lh2,4 oavsett nummer på boxen?, kontaktstycket är ju den samma?
bumpar min egen fråga:)

Postat: mån okt 25, 2010 5:40 pm
av Hedlund
Papper, penna och en multimeter med summer funkar ju om ni inte får tag på scheman. :P

Postat: mån okt 25, 2010 7:24 pm
av RickardP
Jag är inte så insatt i volvos olika system. lh 2.4= en box för bränsle och en för tändning?

Är det ett MS1 v2.2 som skulle vara det enklaste att börja med vi inkoppling mot originalhärva?

Postat: mån okt 25, 2010 7:34 pm
av Grusbusen
RickardP skrev:Jag är inte så insatt i volvos olika system. lh 2.4= en box för bränsle och en för tändning?

Är det ett MS1 v2.2 som skulle vara det enklaste att börja med vi inkoppling mot originalhärva?
Lh2.4 har separata boxar för bränsle och tändning.
Ingen större skillnad på på V2.2 eller V3 inkopplingsmässigt.
Välj MSII V3 direkt, om inte MSIII. MSI är ju trots allt snart 10 år gammalt...

Postat: mån okt 25, 2010 7:46 pm
av Grusbusen
Har för mig att detta är lh2.4

Bild

Postat: mån okt 25, 2010 8:09 pm
av RickardP
Är det inte enklare att bara koppla in v2,2 för att bara styra bränsle istället. Eller sitter boxarna (tänd. och bränsle) nära varandra?

Nicklas vill att bilen ska gå att besikta lätt och då är det ju en fördel om det går lätt att bara plugga ur MS:et och i med original-boxen igen.

Postat: mån okt 25, 2010 9:38 pm
av Hedlund
RickardP skrev:Är det inte enklare att bara koppla in v2,2 för att bara styra bränsle istället. Eller sitter boxarna (tänd. och bränsle) nära varandra?

Nicklas vill att bilen ska gå att besikta lätt och då är det ju en fördel om det går lätt att bara plugga ur MS:et och i med original-boxen igen.
Bränseboxen sitter på passagerarsidan, vid golvet typ vid passagerarens fötter. Tändboxen sitter vid rattaxeln så de sitter ju inte jättelångt ifrån varandra.

Postat: tis okt 26, 2010 9:13 am
av icklas
spelar ju iofs ingen roll vart boxarna sitter, bara å skarva med lite längre kablar från tändboxen.

får se vare blir av bilen till våren, kör ju ändå sugmotor i vinter..

Postat: tis okt 26, 2010 11:10 am
av Daniel-635
Här är en ganska trevlig lösning.

Kanske inte svar på någon fråga, men det kanske inspirerar.

http://www.garaget.org/?car=56099&image=1986636

"Grusbusen" lär veta mer om detta bygget :wink:

Postat: tis okt 26, 2010 3:35 pm
av RickardP
Se där, vilken installation! Något likande borde man ju kunna få ihop.

Postat: tis okt 26, 2010 3:41 pm
av lyyski
Efter att jag läst lite och jämfört både lh2,4 schemat och MS schemat så tror jag till och med att jag som inte är någon höjdare på el skulle kunna klara av att koppla in mset i orginalhandsken,


Detända jag igentligen undrar över är ju tändboxen och dess kablar?
Skulle underlätta med ett schema över bara tändboxen med.

Mvh