940 Guldboxen skrev:Jag är nybörjare i MS världen ska jag säga!
Men jag gissar på att det är bäst med stum blockfördelare? Edis då? Annars spelar det inte så stor roll för mig. Annat än att jag har ett b230fk block nu. Och 531 topp.
Så jag har inte grejor för blockmonterad fördelare...
Okej låter rätt simpelt! Jepp tänkte köra M46ans svänghjul med 60-2 och Vr givaren. Sen blir det väl tändspole och inte separata tändmoduler.
Okej, sätta i en lufttempgivare och dra en kabel från spjälllägesgivaren (tps) då alltså?
Det bör väl funka rätt hyggligt att köra med orginalprylarna då? Tänkt effekt är runt 400hk och då krävs väl ingen tändförstärkare heller?
Mvh. Anders
har du b230fk å 531 topp med uttag för bakmonterad fördelare i toppen så hade jag kört på de.
du kanske inte ens behöver dra nån kabel till IAT (lufttempen) för de finns lite kontaktstycken över i motorummet, man får kika på kopplingschema och vad som finns i din bil för å veta mer.
Ja om jag inte missminner mig så får orginal TPS 12volt och ms vill bara ha 5volt, går nog å lösa smidigt med motstånd eller dyl så slipper man å dra kabel.
Angående tändförstärkare så har jag upplevt olika..med en gammal msbox jag hade så funkade de 1.5 bars ladd å bensin (säg 300hk) utan misständningar. Men med ny ms box så orkade samma bil och samma setup inte mer än 0.5 bar ungefär förrens misständningarna kom så nu kör jag med MSD 6a tändförstärkare och blaster 2 spole vilket jag skulle rekommendera dig så du är safe å slipper bekymmer senare.
de är ju även skönt å slippa edis osv om man ska besikta bilen.. skönt om man bara kan byta ms boxen mot lh boxen via ett kontaktstycke och sen köra å besikta.