Sida 2 av 58

Postat: mån okt 10, 2005 4:11 pm
av dezzan
vi vet inte än vilken låda det blir, det beror på vilken motor det blir, lite oklart än så länge...

Postat: mån okt 17, 2005 8:21 pm
av dezzan
då var det klart med motorn, gamla motorn är såld till nån streetracer i stockholm.

en 504cui race motor har hämtats.

Postat: mån okt 17, 2005 8:27 pm
av Ascona_400
Trevligt Trevligt :lol: :lol:

Postat: mån okt 17, 2005 9:12 pm
av henkeboi
dezzan skrev: en 504cui race motor har hämtats.
:shock: åååh fyfan...

Postat: mån okt 17, 2005 9:15 pm
av Zäta
Jag såg den nyfyndade motorn idag, ujuj varför ska man gå på krogen och titta på tjejer när man kan gå till garaget och se nått så maffigt =)

Postat: mån okt 17, 2005 11:55 pm
av peppe
dezzan skrev:då var det klart med motorn, gamla motorn är såld till nån streetracer i stockholm.

en 504cui race motor har hämtats.
Låter som en trevlig rova :)

Postat: tor okt 20, 2005 10:48 am
av dezzan
vi har även fått däck och fälg nu samt byggt lite till på huvudbågen, bilder kommer när jag fått igång min kamera igen (laddade sönder batteriet med en hemmabyggd laddare!).

Postat: tor okt 20, 2005 9:15 pm
av dezzan
Så här ser de nya hjulen ut
falgdack.jpg
falgdack.jpg (152.15 KiB) Visad 467 gånger
Vi fick bredda hjulhusen 5.5cm för att få mer plats
hjulhus2.jpg
hjulhus2.jpg (115.06 KiB) Visad 467 gånger
Huvudbågen är snart klar
chassi2.jpg
chassi2.jpg (148.29 KiB) Visad 467 gånger
Nya motorn, en OLDS DRCE motor på 504cui
knotan.jpg
knotan.jpg (135.33 KiB) Visad 467 gånger
Fjäderbenen är snart klara
fjaderben.jpg
fjaderben.jpg (150.65 KiB) Visad 467 gånger

Postat: tor okt 20, 2005 9:17 pm
av Mats A
Jäkligt fränt bygge !!! känns som man skulle vilja ta en repa till Lycksele och titta närmare på kärran :D

Postat: tor okt 20, 2005 9:18 pm
av dezzan
Du är välkommen!

Postat: fre okt 21, 2005 10:28 am
av Jens Gustavsson
häfftigt bygge! vad är det för prylar i motorn, block, topp, cam, förgasare?

Postat: fre okt 21, 2005 10:44 am
av Ersviken
mkt fränt bygge!!

ser jag fel eller har ni utgått från 240 spindlar till fjäderbenen ?

Postat: fre okt 21, 2005 11:27 am
av Steve
erssa skrev:mkt fränt bygge!!

ser jag fel eller har ni utgått från 240 spindlar till fjäderbenen ?
Mycket likt 240-spindlar..

Blev härligt stuk på däcket å bakre hjulhuset, är ställningen den står på byggd i den höjd bilen kommer att bli?

Postat: fre okt 21, 2005 2:40 pm
av dezzan
tackar!!

blocket är ett OLDS DRCE, dvs Oldsmobile, Drag Racing Competition Engine, ett special block endast för drag racing framtaget för Pro Stock. Mkt stadigt, siamesfoder, och förstärkt ordentligt, extern oljepump.
Sonny Bryant vev, GRP alu stakar, JE kolvar.

Topparna är C-port toppar portade av Cox, med 2.25, 1.94 ventiler.

Kammen är en rullkam med .765 i lyft, 320graders duration.

BG portad/preppad Dominator 1050 som flödar ca 1400cfm.

Det är 240 spindlar, mkt smidigt att bygga fjäderben av dessa!

Höjden som den står nu blir grundinställningen, sedan kan vi justera det efter behov.

Byggandet fortsätter i helgen.

Postat: lör okt 22, 2005 9:45 pm
av dezzan
Vi kollade lite vart motorn ska sitta idag, samt byggde lite mer på huvudbågen...
motorpassning.jpg
motorpassning.jpg (145.99 KiB) Visad 466 gånger