Sida 2 av 12
Postat: tor nov 04, 2010 7:54 pm
av MACKE142
Stener skrev:Grymt jobb, Men var det inte lika bra att ta en BMW låda när du ändå skulle svetsa om sprängkåpan?

M47 lådorna är ju inte känd som dom mest hållbaraste lådor direkt...
ville testa hur de funkar, sen finns de ju hastighetsmätarutag på M47. men skulle de inte hålla nå bra så kan man ju altid sätta dit en ZF låda

Postat: fre nov 05, 2010 11:10 pm
av MACKE142
håller på att göra om oljetråget nu och ser att de inte kommer att gå, så ska byta ut till b20 pump men då tänkte ja om B30 pum passar så blir de lite mer flås i den om de är nödvändigt?
Tror ni att en GT45 från turbobanditen skulle passa bra
T4 delad fläns
Kompressor 066 A/R
Turbin 1,05 A/R
Inlet 109mm
Outlet 109mm, V-band klämma
Inducer 70mm
Turbinhjul 80mm
Trim 49
360 Lager
Oljekyld
Postat: lör nov 06, 2010 12:13 am
av WTB
Jo jag har oxå varit sugen på vems länge men verkar krånglit

Har själv 2 stycken MS liggandes

En sån rakställd kåpa skulle man ha,Har du försökt bygga om orginal b230 tråg för rakställning?Ta ett B20 tråg och sätt i skvalplåt i sen en högflödespump te B20..De du behöver göra är att slipa lite uppe på pumpen för de tar i veven men sen sitter den där allafall..Nåja du märker allt när du kollar

Postat: lör nov 06, 2010 9:17 am
av MACKE142
WTB skrev:Jo jag har oxå varit sugen på vems länge men verkar krånglit

Har själv 2 stycken MS liggandes

En sån rakställd kåpa skulle man ha,Har du försökt bygga om orginal b230 tråg för rakställning?Ta ett B20 tråg och sätt i skvalplåt i sen en högflödespump te B20..De du behöver göra är att slipa lite uppe på pumpen för de tar i veven men sen sitter den där allafall..Nåja du märker allt när du kollar

ska bara bygga ett tråg nu som jag ska passa in motorn med, ska bygga ett i aluminium sen

så då ville jag inte skära sänder tråget till b20

Postat: mån nov 08, 2010 10:04 pm
av MACKE142
UPDATE 08/11
MOTORN PÅ PLATS
mätte in kåpan
planade sedan av den för de hade slagit sig i svetsningen
hemmagjort planingsverktyg för aluminium toppar:D
jämt o fint:P
kapade av tråget, ska bygga ett i aluminium sen
monterat
inpassning av motorn
gjorde nytt växellåds fäste
gjorde om balken, och ja jag ska förstärka upp fästet
köpte 164:ans motorkuddar,
tillverkning av nya motorfästen
ska fortsätta på motorfästena i morgon, sen ska de bygga turbogrenrör bara att jag hittar nån lämplig turbo lutar nog åt den här TB70-03 från turbobanditen
Postat: tor nov 11, 2010 6:23 pm
av Henrik Wessman
De syns när de är en som kan som håller på med plåt och svetsjobb
Kommer bli cool!

Postat: tor nov 11, 2010 10:12 pm
av MACKE142
Henrik Wessman skrev:De syns när de är en som kan som håller på med plåt och svetsjobb
Kommer bli cool!

tack så mycket
de hoppas ja
har beställt turbo nu så hoppas på att få den i morgon
Postat: tor nov 11, 2010 10:43 pm
av rotkkiv

har du gjort nå mer på grenröret?
Postat: fre nov 12, 2010 7:34 pm
av MACKE142
rotkkiv skrev:
har du gjort nå mer på grenröret?
nej, har tuvär inte hunnit göra nå mer på de

men ja måste göra ett nytt program och skära ut en ny avgasfläns för på den gamla kom jag inte åt med tändstiftsnyckeln
sen är jag lite osäker på dimensionerna på rören men tror de blir 47mm tryckrör
Postat: ons nov 17, 2010 10:31 pm
av MACKE142
Postat: tor nov 18, 2010 9:05 am
av Tobias Fridberg
Riktigt snygg blir det ska bli kul att se allt när du blir färdig

Postat: tor nov 18, 2010 4:15 pm
av rotkkiv
dyngbil
närå men snyggt blire

Postat: tor nov 18, 2010 8:23 pm
av MACKE142
Tobias Fridberg skrev:Riktigt snygg blir det ska bli kul att se allt när du blir färdig

tackar

ja man börjar längta
rotkkiv skrev:dyngbil
närå men snyggt blire

men du
tackar tackar nilsson
Postat: ons nov 24, 2010 10:48 pm
av MACKE142
UPDATE 24/11
har hållit på att bygga grenrör nu så tänkte bjuda på lite bilder på de.
Blev ett Pulssplit med 48,3 mm tryckrör och nästan bara långradieböjar, var första grenröret man byggde så man var nöjd
fräst pressverktyg
pressat 4 bitar på 50mm som ska sitta mot avgasflänsen flänsen eftersom avgasportarna inte är runda
börjat fixa med kolektorn
pressning på G
så vart de
svetsat ihop kolektorn, ska slipa insidan sen
ihop punktat, men har ej hunnit gjort wastegate rören
ligger upp o ner på bilden
Turbon testmonterad monterad
Beställde lite gosaker från KL i går så får nog de i morgon eller på fredag

Postat: ons nov 24, 2010 11:08 pm
av Pro-Mille
Blir riktigt fint grenrör
