Igår monterades dieselpumpen. Tog en bra jävla stund .. var en sån dag då allt verkligen strulade.
När jag väl fått dit pumpen och alla spridarrör vid 1 hugget på natten o skulle försöka starta så kom ju nästa problem, först startade den inte o sen hade 2kvm av golvet blivit täckt med olja. Visade sig idag att fel nr1 var pga att jag tagit bort gas reglaget och då hade axeln som går ner i pumpen åkt tebax till "noll" eller vad man ska säga. nr2 berodde på att banjon från blocket upp till turbon hade satt sig fel, så var bara att lossa bulten o vrida banjon lite.
Vart även ny olja, nytt oljefilter och nytt dieselfilter igår

Bilder :
Fick kapa bort lite i blocket för att pumpen skulle få platts. behövs bara kapa på "nya" motorn om jag förstått rätt.

Fyllde ut håligheterna med kemiskmetall.

Lite emoxylim så satt centreringsringen fast.

Och så på platts .. När jag satte dit gasreglaget så är de precis som om tomgångsskruven sitter fel :S , har inte skruvat nått på den. men blir antingen förmycket eller för lite diesel beroende på hur jag kuggar i reglaget. Fattar inte hur det kan blivit så .. Men innan jag skruvar på tomgångsskruven ska jag ta ett snacka med dieselmeken, så jag vet om man ska skruva på "max" skruven lika mycket.

Hände en dum grejj !

Bilen startar nu iaf. Men ska försöka få tag i någon som kan justera in pumpen med indikatorklocka.
//Elias