Tack för kommentarerna. Jag har fått hem ett par nya stolar nu och en precision 58/62 ar 0,63 kullagrad turbo som jag tänkte pröva med för att få ett bredare register. Hx40n va lite för mycket ketchup för mig.
Grenröret med mottrycksröret som inte blev tätt förra gången jag montera men det är åtgärdat nu.
Hela paketet efter svetsning av downpipen för nya turbon skulle på.
Blev den bänkad med hx40 turbon någon gång eller någon g-tech,402m mm körning.
Tänkte effekt skillnaden mellan första motorn du byggde å bänkade.
Vilket laddtryck körde du med hx40 setupen?
Vilket grenrör var det från kl-racing? De billigare Kina?
Fransson skrev:Blev den bänkad med hx40 turbon någon gång eller någon g-tech,402m mm körning.
Tänkte effekt skillnaden mellan första motorn du byggde å bänkade.
Vilket laddtryck körde du med hx40 setupen?
Vilket grenrör var det från kl-racing? De billigare Kina?
Bänkade aldrig med hx40 setupen, körde med grenröret på bilden med twinentry. Jag körde 1,8 i ladd, hade fullt ladd strax innan 5000rpm. Jag har kört mest på gata och några gånger på bana så det är därför jag vill ha ett annat register, får hoppas det blir så med nya snurran.
Tryckrör svetsade och oljeslangar till och från turbo monterade. Ska bara byta spridare till bosch 1700cc annars är det så gott som färdigt inför mappning
Ser fint ut de där!
Kommer nog bli fina fisken efter mappningen.
Ska bli intressant å se hur registret å effekten blir.
Var lite otydlig tidigare i frågan om KL grenröret tänkte de du använde till första motorn som du bänkade.
Om de var de billigare Kina röret till garrett turbon setupen.
Ja det måste det nog varit, dom rören är ju med svarta flänsar och rostfria rör som är 1mm i gods. Jag gjorde om grenröret för extern wastegate men det va inget att ha. Jag hade sönder 2 st innan jag tröttnade och byggde ett eget.
För övrigt så tror jag att en roligare topp (större ventiler) och kamaxel hade gjort lite skillnad på spoolup när du körde med den stora hx40in =) Men nu har du ju köpt en roligare turbo ändå!
Tack för kommentarerna. Expansionskärlet har jag gjort själv Jag va inne på en annan topp och vassare kam ett tag men hörde mig för lite och fick svar att med överladdning så har större ventiler ingen större roll. Kamen jag har nu tror jag blir bra till det registret jag söker. Med hx40 jag hade innan funka det inte, som sagt. Det är mer en "gatkam".