Jag hoppas att du menar indirekt insprutning, det är ju vad det handlar om då man kör med en Kugelfisher. Direktinsprutning sker ju rakt in i cylindern och är något helt annat..

Folk har svårt att hålla isär det där...
Tog han ut runt 600Hp ur en kugelfisherpump så måste den ha varit modifierad på ett eller annat sätt. Har själv ett icke avslutat projekt där jag tillverkat nya cylindrar med 12,5mms diam till den äldre pumpen. Tanken är att denna pump skall gå att köra metanol med, jag har även tillverkat en ny kam med 5mms lyft till den äldre pumpen. Gör man ett helt nytt pumpelement till den äldre pumpen så är det möjligt att få till 19mms cylindrar och det lär ju räcka en bit vad gäller tillgängligt bränsleflöde.

Så modifierings möjligheterna är större med den äldre pumpen.
Visst kan man dubbla varvtalet på pumpen, men som sagt man missar det bästa.
Nej, bränsleoptimeringen är inte av världsklass, men gången på motorn då man får till bränslekurva något så när är vida överlägsen dagens elektroniska sprut vad gäller gassvar. Det högre spridartrycket ger en betydligt finare bränsledimma än dagens lågtryckssystem. Rätt inställd tomgång med detta sprut innebär att motorn låter som om den "steppar i högklackat", man hör varenda förbränning och gassvaret är momentant. Detta får man inte med dagens hemprogrammerade elektroniska sprut, dom är mer loja och svåra att skilja från förgasar dito.