"billig" tändning
Med waste-fire har jag förstått det som att cylindern som är i avgasfasen har lättare att få gnista än cylindern i kompressionsfasen, att luft är en bra isolator märker man speciellt vid överladdning. Varför det är så beror på att tändstiften i cylinderparet är kopplade i serie över samma spole.
Antagligen är det därför det blir bättre med vanlig fördelare vid överladdning än att köra waste-fire. Direct Fire är givetvis överlägset men prislappen är ju inte så bra kanske.
Antagligen är det därför det blir bättre med vanlig fördelare vid överladdning än att köra waste-fire. Direct Fire är givetvis överlägset men prislappen är ju inte så bra kanske.
Autronic Direct fire CDI
126 milli joule (505 volts) ger den.
lite mer än en MSD 6... Verkar vettigt..
126 milli joule (505 volts) ger den.
lite mer än en MSD 6... Verkar vettigt..
Reparation av motorstyrboxar och MSD tändning
Motorjustering och tillverkning av kabelsystem motor och övrig bil.
Kunskap i de flesta Insprutnings system på marknaden
Allt från enkla till de mest avancerade systemen. Några som ja justerat motor för är...
Thomas Rådström. Ingmar Bjöörn div1 Rallycross Stefan Jonsson Rally. Fredrik Tiger Supernationell rallycross och många fler... Säljer Techedge lambdamätare
F-Skattsedel
Motorjustering och tillverkning av kabelsystem motor och övrig bil.
Kunskap i de flesta Insprutnings system på marknaden
Allt från enkla till de mest avancerade systemen. Några som ja justerat motor för är...
Thomas Rådström. Ingmar Bjöörn div1 Rallycross Stefan Jonsson Rally. Fredrik Tiger Supernationell rallycross och många fler... Säljer Techedge lambdamätare
F-Skattsedel
autronic har man ju sett en hel del, vet inte om det är dyrt?
efitech=prospark har jag funderat på annars, nackdelen är att man inte kan spara olika mappar utan får skriva av inställningarna och ändra varje gång isåfall.. sedan finns ju haltech & hestec
vilka tändsystem följer med dessa andra eftermarknadssprut, nån som vet?
efitech=prospark har jag funderat på annars, nackdelen är att man inte kan spara olika mappar utan får skriva av inställningarna och ändra varje gång isåfall.. sedan finns ju haltech & hestec
vilka tändsystem följer med dessa andra eftermarknadssprut, nån som vet?
Här finns Autronic och Haltech: http://www.mrm-racing.a.se/index1.htm
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
mattias det är i överlappet den oönskade gnistan kommer.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Jens: Jag förstår vad du menar, men jag försökte förklara ett annat fenomen.. att det var ett problem att gnistans energi försvann i den cylinder som var i avgasfas då den andra cylindern (i det par som delar tändspole) har högt tryck i samma ögonblick, vilket skulle försvåra gnisthoppet. Fast jag vet inte om teorin håller.. bara något jag hört/läst någonstans 

- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
mattias i en motor utan fördelare med dubbel spole(hestic mm) tänder två cyl samtidigt tex cyl 1 och 4, vi tar min motor som exempel cyl 1 som får en gnista ca 25grader före ödp i arbets takten, samtidigt får cyl 4 en gnista 25grader före ödp den befinner sig då i slutet av avgas takten och början av insugnings takten även kallad överlapp. (insugetöppnar ca 45grader före ödp och avgas ventilen stänger ca 45 grader efter ödp)
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Jensas Speedshop
nån som kollat upp priser på de sprut som jag anser intressanta någongång får gärna skriva prisklass så man kan jämföra lite, sen om det skiljer 500 hit eller dit får man väll räkna med
vet iaf att efitech ligger på ca 14000 spänn för sprut/tändning med större mappsensor än "orginal" och styrning för 8 spridare och det verkar i sammanhanget ganska billigt?.... men sprutet kan inte styras med laptop och därmed kan inte olika mappar sparas, isåfall får man ändå ha en laptop att skriva av mapparna på eller med papper och penna, men det verkar som väldigt många kör med autronic...
vad tycker du om hestech jens?
haltech EK6 eller E11 vad är mest prisvärt? det står att E11 är vädligt avancerat och EK6 avancerat, sedan finns HK6 lr nå sånt som verkar ännu mindre avancerat.....
jag hade tänkt mig ett laptopstyrt sprut med bra tändning som man sedan får försöka lära sig mappa med hjälp från diverse håll..
vet iaf att efitech ligger på ca 14000 spänn för sprut/tändning med större mappsensor än "orginal" och styrning för 8 spridare och det verkar i sammanhanget ganska billigt?.... men sprutet kan inte styras med laptop och därmed kan inte olika mappar sparas, isåfall får man ändå ha en laptop att skriva av mapparna på eller med papper och penna, men det verkar som väldigt många kör med autronic...
vad tycker du om hestech jens?
haltech EK6 eller E11 vad är mest prisvärt? det står att E11 är vädligt avancerat och EK6 avancerat, sedan finns HK6 lr nå sånt som verkar ännu mindre avancerat.....
jag hade tänkt mig ett laptopstyrt sprut med bra tändning som man sedan får försöka lära sig mappa med hjälp från diverse håll..
Här är några:
Haltech E6K 12857:-
Haltech E6X 14280:-
Haltech E11 19045:-
Autronic SMC 18000:-
Autronic SM2 21000:-
Electromotive Tec 2 17000:-
DTA EXP48 10990:-
DTA P8Pro 16990-
Återförsäljes hos MRM, Etapp, Dalhems, WM Performance m fl
Kollade upp lite priser strax innan jul, det är ändå svårt att få en total överblick då vissa saker ingår i en del system men får köpas till i andra, ex tändslutsteg, triggers. MAP-sensor och annat.
MVH Jonas T
Haltech E6K 12857:-
Haltech E6X 14280:-
Haltech E11 19045:-
Autronic SMC 18000:-
Autronic SM2 21000:-
Electromotive Tec 2 17000:-
DTA EXP48 10990:-
DTA P8Pro 16990-
Återförsäljes hos MRM, Etapp, Dalhems, WM Performance m fl
Kollade upp lite priser strax innan jul, det är ändå svårt att få en total överblick då vissa saker ingår i en del system men får köpas till i andra, ex tändslutsteg, triggers. MAP-sensor och annat.
MVH Jonas T