hmm, då var det dags igen, har en utväxlings tråd på drft med 1000 inlägg om detta tror jag.
Men driftingen blir ju som så att man kliver på i början av en kurva och efter apex är man i regel på varvstoppet och får åka ganska länge så att växla vid "lagoma" varv finns inte då man får växla när man byter håll på sladden i regel.
Nuvarande utväxling med BMW låda och original slutväxel på 3.92 blir:
1an 44.7
2an 81.3
3an 129.4
4an 182.2
5an 227.8
Vs
2.93:1, ZF Bensin (vi siktar på 2.9 blankt så kommer bli lite snabbare)
1st Gear = 72.09 km/h
2nd Gear = 121.59 km/h
3rd Gear = 182.38 km/h
4th Gear = 244.16 km/h
5th Gear = 302.76 km/h
Vilket gör att en högre växel än 3an kommer aldrig att köras mer än på extremt snabb bana, original S13 är:
1an 68.6
2an 119.8
3an 174.1
4an 227.8
5an 271.8
å det vi ska åka är inte långt ifrån original.
Bilen beter sig inte alls bra med nuvarande utväxling och ligger konstant mellan två växlar och en polare som åker nissan 300zx låda och original diff bak kan ligga på en och samma växel där jag får kliva i mellan växlarna hela tiden och vi åker likvärdig effekt.