det är "piston stop" grejen som kan ta i insugningsventilen på B20.Rogge skrev:ok! frågan är hur kolven skule kunna ta i ventilen nu? förstår inte riktigt hur du menar!
då det funkar som det är nu, eller du menar att jag ska mäta upp när jag skaffat en offset kil?
Vad skulle en offsetkil göra på min motor?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21742
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
aha!
men nu har jag fått tag i en R-sport katalog, och i dne står ventil tider för K- F- R- S- och U-kammar..!
och då för F så står det:
Lyfthöjd ventil : 11,3mm
Ins öpp F ÖD : 30g
Ins stäng E N D: 81g
Avg öpp F N D: 81g
Avg stäng E Ö D: 39g
Ventilspel in/ut 0,40/0,45 mm
Duration: 300g
kan jag utgå från dessa värdena? det måste jag väl kunna? iom att kammen inte ändrar sig själv
men nu har jag fått tag i en R-sport katalog, och i dne står ventil tider för K- F- R- S- och U-kammar..!

och då för F så står det:
Lyfthöjd ventil : 11,3mm
Ins öpp F ÖD : 30g
Ins stäng E N D: 81g
Avg öpp F N D: 81g
Avg stäng E Ö D: 39g
Ventilspel in/ut 0,40/0,45 mm
Duration: 300g
kan jag utgå från dessa värdena? det måste jag väl kunna? iom att kammen inte ändrar sig själv

Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..