Vad skulle en offsetkil göra på min motor?

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21742
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Rogge skrev:ok! frågan är hur kolven skule kunna ta i ventilen nu? förstår inte riktigt hur du menar!

då det funkar som det är nu, eller du menar att jag ska mäta upp när jag skaffat en offset kil?
det är "piston stop" grejen som kan ta i insugningsventilen på B20.
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av Rogge »

aha!

men nu har jag fått tag i en R-sport katalog, och i dne står ventil tider för K- F- R- S- och U-kammar..! :D

och då för F så står det:

Lyfthöjd ventil : 11,3mm

Ins öpp F ÖD : 30g
Ins stäng E N D: 81g
Avg öpp F N D: 81g
Avg stäng E Ö D: 39g

Ventilspel in/ut 0,40/0,45 mm
Duration: 300g

kan jag utgå från dessa värdena? det måste jag väl kunna? iom att kammen inte ändrar sig själv :)
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Skriv svar