Sida 2 av 2
Postat: lör feb 11, 2006 3:46 pm
av Jens Gustavsson
jag har inte sten-koll men jag skulle satsa på autronic i stället, det jag hitills sett så verkar dom väldigt bra. det fins färdiga trigger-grejor också för vettiga pengar så allt fungerar direkt utan att man behöver wastefire (som inte jag är så impad av).
s
Postat: sön feb 12, 2006 11:18 pm
av Pizza
behövs inte 60-2 hjul, Cossie som e bänkad på 753påsar kör 36-1 från Saab med Nira....
Jag har oxå yjatat om SM4, problemet e att då ska tändning å allt till å då hamnar men runt 40K istället med alla steg samt F1 spolar, priset han fick på Nira är inkl. tändning.....
Nu har jag snart övertalat honom till MS V3, enda nackdelen med det e ju att det endast är 12punkts mapper... Fördelen e priset, samt att man tjålar tändning från Ford....
menmen, snart har han förhoppningsvis bestämt sig!
Pizza
Postat: mån feb 13, 2006 12:23 am
av emil
är det nån högvarvig mc-motor på höga laddtryck eftersom du skulle behöva mer än 12x12 lastpunkter?
Re: s
Postat: mån feb 13, 2006 10:45 am
av Jens Gustavsson
fload83 skrev:behövs inte 60-2 hjul, Cossie som e bänkad på 753påsar kör 36-1 från Saab med Nira....
Jag har oxå yjatat om SM4, problemet e att då ska tändning å allt till å då hamnar men runt 40K istället med alla steg samt F1 spolar, priset han fick på Nira är inkl. tändning.....
Nu har jag snart övertalat honom till MS V3, enda nackdelen med det e ju att det endast är 12punkts mapper... Fördelen e priset, samt att man tjålar tändning från Ford....
menmen, snart har han förhoppningsvis bestämt sig!
Pizza
Magnus i Sävar kör med MSD och org fördelare med sitt SM4. Billigt, bra, och enkelt!
Triggar från vevaxeln med 2 järn ploppar och med en kam synk från axeln där org mek bränsle pumpen sitter. Alla grejor inräknade 20-25 tusen kr.
(ford wastfire ska helst sitta kvar på gamla fordar

)
Postat: tis feb 14, 2006 12:42 am
av Mobne
De gick inge vidare med niran då de strula med pengarna

Så har kollat mer på ms 3.0
De verkar väll okej, de är ju tändningen som är frågetecknet för mig då.
Nått tips på bra tändning till ms som funkar till nissans fördelarlösa motor
