Detta kommer att följas! Har länge tänkt att e vitfemma skulle sitta skitbra i en MX5. Har du kvar originalhjulupphängningen till bilen? Har kanske en köpare isf.
ja har fortfarande lite semester ledigt från allt bilmek ,
men ja bara satt och tänkte lite och , igentligen så hade det varit ganska kul o regga med M60b30 och sen byta till den större BMW v8an .
Men nu får det ändå bli 5an som ja redan har
Det börjar bli dags att montera ihop motor och låda
motorn är ju en femma med ett äldre enkelmasse svänghjul med t5 koppling , så jag behöver han en 240mm bmwlamell som passar på min zf diesel låda.
Därför undrar jag vad bör jag titta efter för lamell finns det bättre sämre ? men jag behöver inga monster grejer då jag inte satsar på mer än 250-300hk till att börja med, köper gärna en begagnad om någon har en fräsh
Patrik H skrev:Skulle nog ha kapat lite mer åt vänster , såg inte att det lutade lite , så det blir lite nivåskillnad vid svetsen , men det funkar nog ändå
Det är absolut ingen fara! Svetsa en slät svets på insidan bara. Tråget lutar åt rätt håll om man kan säga så.
Finns det några frågetecken ang din ombyggnation så finns detta forum: http://t5rwdclub.forum24.se/t5rwdclub.html.
Igår så hämtade jag hem bilen o ställde den i mitt garage
Jag har nog aldrig kört så stor kärra , det blev en meter över både framför å bakom mazdan totalvikt 2800kg