Lite dåligt med aktivitet i garaget på senaste tiden, dock blev det ett ryck idag!
Skrapade ur den sista asfaltsmattan och tog mig själv i kragen och rev ur instrumentbrädan för kommande burbygge. Funderar på att lämna iväg den på flockning innan den ska dit igen.
Har även hittat enligt mitt tycke en trevlig färgkombo på en driftingbil.
Planen är att bilen ska folieras i denna stilen.
Smågrejade lite ikväll, rev bort stötdämpare, fjädrar, länkarmar mm
Gammal junk, ska bli gött med en ordentligt motortvätt och lite nya prylar sen
Då gamla ägaren hade tejpat för den trasiga rutan med silvertejp så blev det inte vidare vacker när jag rev bort den. Klarlacken hängde med! Då bilen så småningom ska folieras så vill jag inte att kanterna mellan basen och klarlacken ska synas, så det fick bli lite spackel.
Säljer iväg dom gamla fälgarna som sitter på bilen. Asa Revolution 4/108 med 225/40 R18 däck. En fälg har några skrap dom andra är felfria. Skicka PM om intresse finns!
Bilen har under sommaren fungerat bra bara lite småstrul med värmen, underdimensionerat kyl!
Vi har tyvär åkt utan kompressor då vi saknat större spridare.. så vill någon sponsra med 300-400cc spridare så är det fritt fram!
Vi har också sålt av med våran biltransportkärra och införskaffat en volkswagen lt31 som nu byggs om till biltransport.
Både Mustangen och LT31an kommer att folieras av www.s-w-a-t.se.. Men layouten blir en hemlis änsålänge!
Slänger upp en bildbomb från sommaren!
Ja fick som sagt hem lite grejer då.. Blev vatten och bröd i ett ex antal veckor, men fräna grejer till bilen ja det ska man tydligen ha!
Tog och krängde på lite däck för att kunna reta upp befolkningen i byn med diverse otuckt om nätterna.
Monterade ett E-lock kit från Team Pony Drift för att kunna framföra min kära räcerbil mer på tvären än rakt fram..
Monterade också en liten stressfläkt som ska vara god för 700 kusar.. Men detta resulterade endast i elände och misär då avsaknade av bränsle var ett faktum! Jävla jänkare till å kalla det bolt on..
Slet ut skitbilen en stund i hopp om att man skulle få åka lite..
Blev en snabb makeover på skrället.
Fick nått tjall med bränslepumpen. Måttligt irriterad åkte tankjäveln ner och en ny walbro monterades
Sen fick han stå och skämmas ett tag.
Under tiden samlade jag på mig lite däck.
Köpte mera fräna prylar..
Plockade fram en logga!
Och sladdade sedan en hel fredag på Mantorp för att konstatera att kylet inte räcker till..
Så nu är det en mishimoto kylare påväg hem, ny vattenpump och termostat monterat och en egentillverkad fan shroud ska så småningom bökas ner i motorutrymmet..
Tack vare ökad spårvidd på bilen så fick den inte längre plats på min biltransportkärra. Så denna såldes till en glad prick från.... PITEÅ, ja det är ju bara 107 mil härifrån, ENKELRESA.
Hursom så åkte jag samma kväll upp till våran kära huvudstad och handlade ett nytt projekt.
Volkswagen LT31 1996 i sina bästa år!
Rev genast bort flaket och beställde stål. Nya flaket kommer ha en längd på 4,8 meter med stål som är 40*60*2mm.
Tog och lagade upp lite rost och jaa här är jag nu. Ikväll ska jag slipa klart hytten och så småningom få på lite färg på eländet. Denna ska alltså ta oss Sverige runt kommande sommar, får huvudvärk bara jag tänker på det.. :O
Bänken kul att hitta dig här Danne! Tack själv!
Såg förresten när jag lämnade över det till din polare att man troligtvis behöver justera påskjutsbromsen lite nu. Jag bytte bromsar i höstas och har inte efterjusterat något. Men det ser du kanske Hoppas de blir bra till bilen du ska ha det till!
Har tidigare köpt ett par länkarmar och styrstagsförlängare utav Team Pony Drift för att få lite mera styrvinkel då denna är helt kass original.
Har kört några tillfällen med detta och det blev mycket bättre. Dock rekomenderar dom att korta örat till styrstaget på spindeln 3cm för extra styrvinkel.
Gav mig på detta igår och banan vilken skillnad det blev!
Dax att köra Görndal Driftbash Mayhem i helgen så jag satte igång ordentligt och började med att gräva fram dom gamla originalfälgarna..
Slängde iväg skiten på pulverlack hos www.ytplast.se och några dagar senare monterades lite sladdäck!
Behöver ni hjälp med bläster och lack så hojta till. 4st fälgar ligger på 600kr för bläster/pulverlack.
I samma veva anlände det mera speedparts i form av en Mishimoto kylare.
Beställde två stycken fläktar från sponsorn KL Racing och tillverkade en egen fan shroud i 2mm alu
I med bröten i bilen..
Fick lite shoppingspree och beställde mer fräna prylar som dök upp några dagar senare.
Först ut...
8st 36 lbs spridare
2st EVO HD Actionkameror från www.Albecom.se. Sanslöst bra bild och mycket billigare än gopro! Även mindre och smidigare!
Behöve ha en brytarpanel till pumpar/fläktar. Bockade en i 2mm alu och monterade i taket över stolen.
Sen var det dax för lackering utav LT31an. Gjorde detta utomhus med Tikkurila 2k industrilack vilket dom använder till båtar, helikoptrar och annat.
Blev väl så bra det kunde bli med dom förutsättningar jag hade.
Började med att lägga några lager slipgrund.
Och därefter bas.
Tänkte ta och plastidippa plastdetaljerna och kofångaren svart.
Sedan blir flaket svetsat i 60*40*2mm stål och behandlat med Tikkurila 2k svart epoxyfärg.
Fälgarna kommer åka in på pulverlack och slutligen kommer vi montera luftfjädring bak från www.gotrading.se.
Blir 2st 2600Lbs bälgar, kompressor samt tank med två extra uttag för vanlig tryckluftsslang.
Kommer då att montera två st 3/8 slangvindor under flaket så att man kan ha med sig muttersmack!
Hemkommen från en helg på Gröndals Motorstadion. Driftbash Mayhem var eventet som jag måste säga blev väldigt lyckat.
Trots problem med att bilen går varm vid full last så körde vi väldigt mycket lördag/söndag.
Misstänker en blockpackning då kylare, termostat och vattenpump är helt nytt.