Sida 2 av 2

Re: B23 goes förgasarturbo

Postat: tis maj 14, 2013 5:27 am
av dsimila
Jag tog halva plana ytan (= squishen) det är bra att ha kvar lite squish + runt ventilerna.
Fungerade bra, räknade aldrig komp.

Re: B23 goes förgasarturbo

Postat: tis maj 14, 2013 6:06 am
av Klubbors
Vad ska man ligga på i komp, 8,5:1 typ?

Re: B23 goes förgasarturbo

Postat: tis maj 14, 2013 2:26 pm
av Klubbors
Har hört att 531 toppen ska sänka kompet, kan det stämma?

Re: B23 goes förgasarturbo

Postat: tis maj 14, 2013 2:50 pm
av vebotrimmarn
japp de stämmer, men inte mycket skillnad.

Re: B23 goes förgasarturbo

Postat: tis maj 14, 2013 4:16 pm
av Klubbors
Tjockare packning då, kan det funka? Vet inte vad det är för exakta mått men är inte dom 0,5mm
tjockare eller liknande?

Re: B23 goes förgasarturbo

Postat: sön aug 11, 2013 9:11 am
av Baxman
dsimila skrev: Och försvaga kolvarna gör man inte gärna heller.
Hvorfor ikke ?
"Vi" har hatt ultralavbudsjett motorer hvor orginale stempler er dreiet til ned mot 7,2:1 i komp. og lader 2,0 + BAR på 98 blyfri.
Det har gått ett ringland eller to, men aldri har det vært problemer med stempeltoppen. Vi passer godt på AFR og tenningstidspunkt.

Re: B23 goes förgasarturbo

Postat: sön aug 11, 2013 6:40 pm
av dsimila
Jaha. Ja då håller det då.

Jag har bara filat ur förbränningsrummen då jag sänkt kompression. Då slipper man iaf plocka isär hela motorn.