Sida 2 av 3
Re: tändning?
Postat: sön jan 19, 2014 11:35 am
av vebotrimmarn
koppla de på de ett tryckrör istället. kunde inte se bilden med tratten men ja tror de förstör lite för dej.
Re: tändning?
Postat: sön jan 19, 2014 5:01 pm
av magnus___andersson
man kanske ska bygga en tryckbox istället, men är det inte samma tryck i insuget och i tryckröret? vad gör det då för skillnad?
Re: tändning?
Postat: sön jan 19, 2014 5:18 pm
av vebotrimmarn
jo bygg en tryckbox. då du släpper gasen så får du undertryck i insuget plus att du har ett litet tryckfall genom gasaren. googla så hittar du bilder på hur tryckboxar brukar se ut

Re: tändning?
Postat: sön jan 19, 2014 5:45 pm
av magnus___andersson
har tittat lite på olika lösningar på tryckbox och undra om det spelar någon roll om anslutningarna sitter mitt emot varann eller om ena anslutningen ska gå in i sidan. Hur stor ska man göra den? är en 1,8 L motor
Re: tändning?
Postat: tis jan 28, 2014 8:14 pm
av magnus___andersson
håller på att bygger om lite nu och insåg att en kanal till flottörhuset inte var trycksatt så det ska bli spännande att se om det blir någon skillnad

Re: tändning?
Postat: tis jan 28, 2014 8:24 pm
av vebotrimmarn
där har du nog felet

en bild på skapelsen skulle va kul förresten
Re: tändning?
Postat: lör feb 01, 2014 10:19 am
av magnus___andersson
ja nu verkar den fungera efter några timmars justering med bränsle å tändning
enda jobbiga är att den är bra trött under 4000 varv och att den går fett på låga varv, kan va så att jag slipat nålen lite högt upp så jag ska prova å göra en ny nål

Detta är ju trots allt ett riktigt budgetbygge som helst inte får kosta nått
tänkte slänga upp ett kort på skapelsen men förstod inte hur jag skulle göra
Re: tändning?
Postat: lör feb 01, 2014 10:24 am
av magnus___andersson
Re: tändning?
Postat: lör feb 01, 2014 10:25 am
av magnus___andersson
ä ju som sagt ett lite rörigt budgetbygge
Re: tändning?
Postat: lör feb 01, 2014 1:17 pm
av vebotrimmarn
trött under 4000 varv? den borde ju ladda direkt du rör gasen nästan

är de tätt överallt mellan turbo och förgasare? gillar den här typen av byggen

Re: tändning?
Postat: sön feb 02, 2014 8:48 am
av magnus___andersson
Jag har 0,5 bar upp till 4000 varv sen blir det 1bar men jag har en pysventil som sköter laddtrycket och jag tror det är den eet är fel på så jag ska hitta på en ny lösning på det
Re: tändning?
Postat: sön feb 02, 2014 11:02 am
av magnus___andersson
funderade lite på hur jag höjer laddtrycket om jag inte ska använda pysventil armen till wastegaten är ju inte justerbar, har du nå tips
Re: tändning?
Postat: mån feb 03, 2014 1:07 am
av dsimila
Häng på en dragfjäder från tex bromsbackar på wastegatearmen. justera genom att spänna den.
Ett annat bättre alternativ som säkerställer att wg inte öppnar alls innan maxladdtryck är pennfjäder/lagerkula-metoden.
Två nipplar en pennfjäder och en lagerkula bildar en enkel regulator som öppnar vid ett inställt tryck. Trycket höjs genom att gänga ihop nipplarna varvid fjädern spänns.
Typ så här:
http://www.kermatdi.com/servlet/the-176 ... sic/Detail
Men dumt att betala 45$ för nåt man bygger själv på en kafferast.
Re: tändning?
Postat: mån feb 03, 2014 3:41 pm
av rudarmy
finns även på blocket
har kört med en sådan i 2 år, håller än iaf..
http://www.blocket.se/gavleborg/Kvalite ... m?ca=7&w=3
Re: tändning?
Postat: mån feb 03, 2014 10:11 pm
av magnus___andersson
här kommer en lite film,
synd på dålig växellåda bara och att det var så jävla halt
http://www.youtube.com/watch?v=J-bfaXAA ... e=youtu.be