
Kul projekt, du verkar ha ordning och reda.
Hehe ja katten ska vara med på ett hörn och syna vad som sker med allt:)blackadder skrev:Alltid bra med en kritisk granskning när man har beställt grejor
Kul projekt, du verkar ha ordning och reda.
Dennis M skrev:
Jag hade satt en stötta(röd) ner till framvagnsbalken för annars finns det inget som tar emot varken stötar eller vridande krafter.
Ska du ha mcperson så är även den gula stöttan att rekommendera för annars blir ju all belastning mitt på ett rör, tänk på att när man lyfter en lång balk eller rör så böjer det sig av sin egna vikt.
Ska du inte ha mcperson så kan man lika gärna ha klena fyrkantsprofiler(blå) som går rakt till en fyrkantig ram vari man sätter en plåt med ett hål för kylaren, då slipper man att luften passerar runt.
Går det använda orginal frontplåt och innerskärmar? det är nog det lättaste(lägst vikt) jämfört med att ha både ramverk och innerskärmar osv.
Vill du ha mcperson och samtidigt bli av med massa vikt så kan du dra nya rambalkar längre ner(om sfro godkänner) som ligger i rätt höjd för att fästa nedre bärarmarna i vilket nuvarande ramben garanterat inte gör.
Detta är ovanifrån, rött är torpeden och blåa är bärarmarna.
Så som motorrummet är orginal så är det som en öppen kartong sett ovanifrån, knappast starkt men om man kryssar enligt gult ut mot trösklarna så blir det jättestarkt, var de främre infästningarna blir beror ju förstås på utrymme.
Är det dåligt med utrymme så kan man ju sätt stöttor(bruna) i golvet på var sin sida om kardantunneln.
Dessa extrastag behöver inte vara grova och tunga, ta tex. en kartong och tejpa öppningen med ett kryss av maskeringstejp över och vridstyvheten ökar flera hundra procent!
Hehe ja sant nu när du säger det:)Dennis M skrev:Här är ett bra exempel där rören annars vikt sig av sin egna vikt
http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Radiomas ... t_2008.JPG