Tanken är att stressa en tvåtaktare lite.
Den har 212cc och runt 65-75hk som sugmotor(en cylindrig, men varvar kring 12500 som max)
Fördubbla den effekten vore intressant
Tanken är sugturbo och metanol.
Jag får givetvis modda turbon så det inte drar olja ur lagerdelen.
Har varit involverad i några av Lennarht Zanders 2t Turbo projekt (byggt motorer o div maskinbearbetning), är absolut ingen turbo expert men lite har man ju snappat upp. Om jag inte minns fel så verkar det som om en 2t behöver ca dubbelt så stor turbo som 4t. Vad är det för kul motor som ska turboladdas?
Kommer kräva massvis med trixande för att få en balans mellan piptryck och laddtryck.
Men, jag anser det ska inte behöva vara så svårt, det sysslar man ju med på 4t också.
Det är lungt, måste jag ha större doningar så ville jag ju inte köpa ändå
Jag siktar iaf uppemot 130-150hk på sin höjd då det bara är en cylinder, då får jag nästan 1hk per kilo, hade behövt 160hk för det, men det ska lättas lite i vinter.
Det är denna skapelse som kanske ska berikas i vinter(ful som stryk utan kåpor): https://www.facebook.com/patrick.wetter ... 807944475/
Precis hällt i lite tuffare bränsle och behövde gå på lite mer tändning, gjorde det efter filmningen.