Sida 2 av 2

Postat: tis jul 18, 2006 8:22 pm
av Ranga
nej har endast spruthuvet(mängdmätaren) och spridare från audin.

har en styrtrycks ventil från en saab

Postat: tis jul 18, 2006 8:32 pm
av ergu
kul projekt :D :D var själv o bytte till mig en PV mot en 142 jag hade ståendes förra veckan

nu får man inspiration :wink:

Postat: tor jul 20, 2006 7:58 pm
av j björk
Herr O2 skrev:har du flyttat över allt ifrån audi 200 styrtrycksventil tillsatsluftslid osv??
du kan också ha för lågt styrtryck då går vågen tungt..
Desto högre styrtryck desto tyngre går den att lyfta.
Det var ju så de gamla k-jet skötte anrikningen när motorn är kall, lägre styrtryck.
Jag har för mig att styrtryck kall brukar vara ca 0,5bar, styrtryck varm ca 3,5bar.

Styrtrycket är ju det trycket som ligger på uppsidan av kolven i bränslefördelaren och motverkar kolvens uppåtrörelse.

På KE- jet. sköts styrtrycket elektroniskt av styrdon, men jag antar att det är k på en gammal audi 200?

Postat: fre jul 21, 2006 6:32 am
av Ranga
jo det är k-jet på den

ska kolla upp styrtrycket på den .

Postat: fre jul 21, 2006 6:35 am
av Ranga
Jens Gustavsson skrev:
det blir så om det tjuvläker någonstans,all luft måste passera luftmängdmätaren!


har provtryckt systemet i går , hittade en hel del läckor som måste tätas


ska prova starta upp den efter helgen

Postat: fre jul 21, 2006 8:35 am
av Jens Gustavsson
ok du kan sätta en mätare till styrtrycket också så du ser att det fungerar sen så skruvar du på CO skruven så den går snyggt på tomgång (väldigt känslig)


sen kan en smalbands lamda va till mycket nytta 300-700mv= lamda 1 sen när du gasar fullt så får den inte gå under 850mv helst upp mot 950mv

Re: PV turbo B20

Postat: mån sep 05, 2011 12:12 pm
av * * * NXJ * * *
Kul med Pv Turbo :D

:arrow: /NXJ