
Gick igenom tändsystemet och hittade en löst sittande kabelhatt. Inte lätt o se på Chevamotorer med massa grenrör i vägen.. Pinsamt dock att jag inte hittade det häromdagen..
Hittade även en dåligt åtdragen kabel som gick till två av spridarna, minuskabeln till på köpet så jag har i helgen kört på fem->sex cylindrar.
Skakigt värre...
Efter att ha petat ihop det som ska sitta på rätta ställena så tog jag en provtur. Äntligen var lambdavärdet stabilt igen. MegaSquirt har verkligen jobbat järnet på att försöka justera för 1-2 cylindrars bortfall.. Snacka om tungjobbat även för en dator.
Nu går motorn så pass bra att den släpper vid gaspådrag på ettans samt tvåans växel.. Skitkul med andra ord...
Hade ingen laptop hemma så jag vet inte vilket laddtryck jag hade, men den börjar ladda vid låga varv nu, inte vid 3500 som jag tidigare fått indikationer på... Mums!!!
Bild på den fula installationen: http://www.aldengard.se/aldengard/trans ... _small.jpg