ogge, 500hk 16v. nu ska det hålla

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
micke999
Förvisad
Inlägg: 813
Blev medlem: tis apr 03, 2007 9:41 am
Ort: västerås

Inlägg av micke999 »

skottar ju på riktigt bra!!
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

synd bara att jag fått problem med turbo surge efter att man fått fjong på misständningarna :S
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Användarvisningsbild
Erikk
Forumsberoende
Inlägg: 563
Blev medlem: lör feb 05, 2005 3:46 pm
Ort: Västerås

Inlägg av Erikk »

ogge skrev:synd bara att jag fått problem med turbo surge efter att man fått fjong på misständningarna :S
Vi får väl prova om kompressormappen beter sig bättre över 2bar :hihi:


Eller är du en liten tjej Oskar? En tjej-oskar?
Erik Englund

Dahlbäck Racing
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

jag e inte tjej :!: :lol:
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Axxel_021
För mycket laddtryck
Inlägg: 260
Blev medlem: mån okt 20, 2008 5:16 pm
Ort: Västerås

Inlägg av Axxel_021 »

Erikk skrev:Lite körning innan höjning av laddtryck, endast sista sekvensen på filmen är på fullgas, där man ser hastighetsmätaren, 4ans växel
Film 1

Lite Launch.
Film 2


alltid tråkigt med mobilkamera, men bättre än ingenting.

På filmen är det 1,2-1,3bar, vi slutade kvällen på 1,8 :lol: :hihi:
Nu börjar det hända grejer här :lol: :thumbright: :thumbright:

Ser ut att gå väldigt fint :D :thumbright:

Mvh axel
Användarvisningsbild
Erikk
Forumsberoende
Inlägg: 563
Blev medlem: lör feb 05, 2005 3:46 pm
Ort: Västerås

Inlägg av Erikk »

Jajamensan, börjar gå skitbra. tänk även på att det är ~280kg dödlast i form av ett gäng passagerare i bilen :hihi:
Erik Englund

Dahlbäck Racing
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

har problem med hög värme utveckling när man ger järnet.. avgastempen vill sticka uppåt 850 grader (då släpper jag av)
tips på åtgärdet på det, tror tändmappen ligger ganska lågtänd.
Kan det vara en av orsakerna?
Vi kör 1.7 bar å etanol på gatmappat än så länge tror tändningen hamnade åt 12 grader vid 1.7 bar
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

någon som läser lite här? :hihi:
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

jag följer tråden din men mappa på och gör en till film nu :hihi:
Dänniz 073-8447664
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

Dennis Öhman skrev:jag följer tråden din men mappa på och gör en till film nu :hihi:
Skönt å höra, haha
Ska se om vi fösöker mappa lit ei helgen å lösa mitt avgastemp problem samt att den börjar bilda surge vid 1.7 bar :S
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Användarvisningsbild
Erikk
Forumsberoende
Inlägg: 563
Blev medlem: lör feb 05, 2005 3:46 pm
Ort: Västerås

Inlägg av Erikk »

Jag läser aldrig din tråd. :hihi:


Jens skulle ta med lite bättre kamera om vi skulle åka nåt.
Gärna dagsljus också, lättare o få en uppfattning om hur bra bilen egentligen går tycker jag.
Erik Englund

Dahlbäck Racing
werd
För mycket laddtryck
Inlägg: 366
Blev medlem: tor mar 20, 2008 4:48 pm
Ort: Kumla

Inlägg av werd »

Läser både här och på Drifting.se :P
Upp med mer bilder på åket och absolut ett måste är MER FILM! :D Låter så otroligt gött den däringa motorn :thumbright:
G.Nauta
Forumsberoende
Inlägg: 835
Blev medlem: tis dec 25, 2007 1:59 pm
Ort: Linköping

Inlägg av G.Nauta »

Jag följer tråden men yttrar mig väl lite sällan :)
"Good looking from a far, but far from good looking!"
Användarvisningsbild
Erikk
Forumsberoende
Inlägg: 563
Blev medlem: lör feb 05, 2005 3:46 pm
Ort: Västerås

Inlägg av Erikk »

Det var meningen att bilen skulle få svettas i fredags, men ett överjävligt snöväder tittade in, och alla vet ju hur bra det funkar att mappa i snöstorm :hihi:
Erik Englund

Dahlbäck Racing
Användarvisningsbild
ricken
Lite mer laddtryck
Inlägg: 11
Blev medlem: ons sep 10, 2008 4:25 pm
Ort: Hörby

Inlägg av ricken »

ingen ny film? :D
KAN MAN INTE SKA MAN INTE!!
Skriv svar