Projektrådar med information och bilder om olika byggen
micke999
Förvisad
Inlägg: 813 Blev medlem: tis apr 03, 2007 9:41 am
Ort: västerås
Inlägg
av micke999 » lör mar 07, 2009 9:29 pm
skottar ju på riktigt bra!!
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598 Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed
Inlägg
av ogge » sön mar 08, 2009 1:09 am
synd bara att jag fått problem med turbo surge efter att man fått fjong på misständningarna :S
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Erikk
Forumsberoende
Inlägg: 563 Blev medlem: lör feb 05, 2005 3:46 pm
Ort: Västerås
Inlägg
av Erikk » sön mar 08, 2009 10:23 am
ogge skrev: synd bara att jag fått problem med turbo surge efter att man fått fjong på misständningarna :S
Vi får väl prova om kompressormappen beter sig bättre över 2bar
Eller är du en liten tjej Oskar? En tjej-oskar?
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598 Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed
Inlägg
av ogge » sön mar 08, 2009 12:44 pm
jag e inte tjej
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Axxel_021
För mycket laddtryck
Inlägg: 260 Blev medlem: mån okt 20, 2008 5:16 pm
Ort: Västerås
Inlägg
av Axxel_021 » sön mar 08, 2009 3:33 pm
Erikk skrev: Lite körning innan höjning av laddtryck, endast sista sekvensen på filmen är på fullgas, där man ser hastighetsmätaren, 4ans växel
Film 1
Lite Launch.
Film 2
alltid tråkigt med mobilkamera, men bättre än ingenting.
På filmen är det 1,2-1,3bar, vi slutade kvällen på 1,8
Nu börjar det hända grejer här
Ser ut att gå väldigt fint
Mvh axel
Erikk
Forumsberoende
Inlägg: 563 Blev medlem: lör feb 05, 2005 3:46 pm
Ort: Västerås
Inlägg
av Erikk » mån mar 09, 2009 8:59 am
Jajamensan, börjar gå skitbra. tänk även på att det är ~280kg dödlast i form av ett gäng passagerare i bilen
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598 Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed
Inlägg
av ogge » ons mar 11, 2009 9:34 pm
har problem med hög värme utveckling när man ger järnet.. avgastempen vill sticka uppåt 850 grader (då släpper jag av)
tips på åtgärdet på det, tror tändmappen ligger ganska lågtänd.
Kan det vara en av orsakerna?
Vi kör 1.7 bar å etanol på gatmappat än så länge tror tändningen hamnade åt 12 grader vid 1.7 bar
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598 Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed
Inlägg
av ogge » tor mar 12, 2009 12:56 pm
någon som läser lite här?
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250 Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:
Inlägg
av Dennis Öhman » tor mar 12, 2009 4:22 pm
jag följer tråden din men mappa på och gör en till film nu
Dänniz 073-8447664
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598 Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed
Inlägg
av ogge » tor mar 12, 2009 4:44 pm
Dennis Öhman skrev: jag följer tråden din men mappa på och gör en till film nu
Skönt å höra, haha
Ska se om vi fösöker mappa lit ei helgen å lösa mitt avgastemp problem samt att den börjar bilda surge vid 1.7 bar :S
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Erikk
Forumsberoende
Inlägg: 563 Blev medlem: lör feb 05, 2005 3:46 pm
Ort: Västerås
Inlägg
av Erikk » tor mar 12, 2009 5:15 pm
Jag läser aldrig din tråd.
Jens skulle ta med lite bättre kamera om vi skulle åka nåt.
Gärna dagsljus också, lättare o få en uppfattning om hur bra bilen egentligen går tycker jag.
werd
För mycket laddtryck
Inlägg: 366 Blev medlem: tor mar 20, 2008 4:48 pm
Ort: Kumla
Inlägg
av werd » tor mar 12, 2009 5:23 pm
Läser både här och på Drifting.se
Upp med mer bilder på åket och absolut ett måste är MER FILM!
Låter så otroligt gött den däringa motorn
G.Nauta
Forumsberoende
Inlägg: 835 Blev medlem: tis dec 25, 2007 1:59 pm
Ort: Linköping
Inlägg
av G.Nauta » tor mar 12, 2009 8:42 pm
Jag följer tråden men yttrar mig väl lite sällan
"Good looking from a far, but far from good looking!"
Erikk
Forumsberoende
Inlägg: 563 Blev medlem: lör feb 05, 2005 3:46 pm
Ort: Västerås
Inlägg
av Erikk » mån mar 16, 2009 9:33 am
Det var meningen att bilen skulle få svettas i fredags, men ett överjävligt snöväder tittade in, och alla vet ju hur bra det funkar att mappa i snöstorm
ricken
Lite mer laddtryck
Inlägg: 11 Blev medlem: ons sep 10, 2008 4:25 pm
Ort: Hörby
Inlägg
av ricken » sön mar 22, 2009 4:58 pm
ingen ny film?
KAN MAN INTE SKA MAN INTE!!