RoGGaH skrev:Då förstår jag va du menar.
Men var det på samma bränsle och samma tändnings mapp?
Nej, det var på vanlig bensin, men samma tändningsmapp.
Om/när vi återkommer med den maskinen får vi fundera lite på det här!
Man får helt klart anpassa hur man gör i bänken efter hur motorn är byggd.
Ja självklart ska man göra det.
Man kan ju prova ett par varianter och se vad som fungerar bäst det märker man ganska fort.
Skulle va riktigt roligt att se va den kan leverera utan störningar och med det nya tändsystemet.
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
fredde_vit_pv skrev:grattis! ca 4000rpm kvar att varva sen motorn passerat 100hp/liter!
det kallar jag brett register!
/F
jo denna motor är byggd att ge brett och körbart register, jag och peter jämförde efekten mot min B20 som har liknande toppeffekt men kolla skilnaden vid 3000 - 4500rpm
B20 effekt kurva
vridet på bakaxeln kan man dela med 4.56 så får man motor nm på bakaxeln så att säga.
Man får gratulera till grym effekt å ett fantastiskt register, kommer att bli en dräpare i sommar. Får hoppas att allt kommer att lira bra i fortsättningen nu.
Nu är en MSD 7al beställd med spole
vi märkte i bänken att tändningen var på gränsen att inte hänga med
+ att när vi knackade ihop stiften tappade vi lite effect
Mitsubishi Evo IV
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin