Juh högre varvtal desto mera liknande konstant flöde genom alla runners samtidigt, men ändock inte

Det är juh massvis med pulser som gör att luften oscillerar därinne.
Är fullt medveten om att jag simulerar ett lastfall som inte existerar.Kadett4wd skrev:PDE,, för korrekt flödestest så ska du inte simulera alla samtidigt.
utan om det går säg simulera 4500rpm(runtomkring där motorer har störst luftförbrukning)
Edit: körde några tester med en cylinder i taget, flödesvärdena blir högre (ganska logiskt), men fördelningen blir ungefär den samma...norrback skrev:Pde, blir det samma resultat om du pluggar 3 runners och flödet går bara genom en?
/Andre'
Okey, så i ett fall där plats inte är något bekymmer så kör man hellst med så korta trattar i plenumet som möjligt?Erland Cox skrev:Om luften kommer från sidan och inte rakt uppifrån så stör ju trattarnas instick flödet.
Ibland finns det inte plats för ett tillräckligt stort plenum och då måste man låta trattarna sticka in.
Finns det mycket plats så kan man låta trattarna sticka in utan att dom stör flödet så det beror på.
Erland