Sida 11 av 38
Postat: tis mar 23, 2010 2:26 pm
av Moggemx
Vore perfa om du hade nåt Artikelnummer!
Kanske måste kolla på andra årsmodeller på realoem.com?
Kollade på en -90:a men där hittade jag inte dom iaf. .
Postat: tor mar 25, 2010 9:14 pm
av Ersviken
Hittade inte kvittot på prylarna men gissar på att det är dessa:
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=11421730618
Postat: fre mar 26, 2010 11:23 am
av Moggemx
Jo, dom måste det vara!
Men verkar bara finnas med till 3.8 litaren?!
Om man kollar på samma bild till 3.6:an så finns den detaljen med med nummer 20, Men då fattas den i reservdelslistan
Aja, men stort tack till dig

Ska va in på bmw och prova beställa såna där till 3.8:n då

Postat: fre mar 26, 2010 11:44 am
av Ersviken
Vet inte om 3,6an har såna där munstycken, både jag å polaren som bytte på sin kör Bigblock

Postat: fre mar 26, 2010 11:54 am
av Moggemx
Aha! Måste kika i mitt block om det ens sitter såna i den!

Postat: ons mar 31, 2010 4:33 pm
av Moggemx
Har varit och synat blocken nu!
Sitter inga Oljesprutmunstycken i 3.6:an verkar det som! Är det nåt jag borde satsa på att få dit? Eller är det bara bortkastat?
Kylkanalerna gämförde jag också, Och det är bara storleken på hålen mot toppen som verkar skilja mellan s38 och M30, så det kan man ju lätt fila upp om det blir att åka m30!
Synade kolvarna lite bättre också, och på 2 av dom så ser man att det fastnat nåt material längst upp mellan första kolvringen och kolvtoppen
Undrar om man kan försiktigt putsa bort det?
Ska försöka fixa bilder på det!
Postat: ons mar 31, 2010 11:56 pm
av John Rönnbäck
Jag skulle skippat oljesprut. kör du utan extrema mottryck och e85 så behöver du knappast oljesprut då det oftast brinner rätt svalt. jag har då aldrig lyckats få över 800 grader avgastemp på mina motorer.
Postat: tor apr 01, 2010 12:21 pm
av Moggemx
Okey låter fint! ska ju åka e85 också så!
Postat: fre apr 09, 2010 5:31 pm
av Moggemx
Nu är en turbo påväg också!
Blev den största modellen av HX55 med 71mm inlopp och kring 80mm ut samt avgashus 25 har jag för mig
Ska tydligen fungera bättre på en sån här motor än en tex. BW aggen, då Hx 55:an är effektivast i de laddtrycks områdena som jag kommer att använda (1-1.5bar) BW:n blir tydligen riktigt effektiv först när man börjar närma sig 2 bar och mer!
Säger inte att BW:n är dålig, men Hx55:an var betydligt billigare så jag får börja med det iaf
Räcker iofs inte till för så mycket som motorn borde klara av, men det lär nog räcka ett tag iaf
Nä nu måste jag uppdatera med lite bilder också, Inge kul med bara text

Postat: fre apr 09, 2010 8:15 pm
av Pimplaren
71mm lär räcka långt på en m30?? ska du spinna till månen?
Jag spinner helt brutalt när jag taggar 3an på motorvägen.. ned nya 245däck.

och det räcker gott

Postat: lör apr 10, 2010 3:35 pm
av Moggemx
Är ju S38 motor som gäller nu ju

hehe
Och nej, jag är absolut inte rädd för att det blir för lite effekt, Den turbon klarar ju löjligt mycket mer än man behöver egentligen

Men Motorn borde palla för mer med en större turbo om man vill det !

Postat: fre apr 30, 2010 5:38 pm
av Moggemx
Har nu slängt på turbokitet på M30B35 motorn så man har nått att gasa med tills S38:an är klar
Var ute och provslirade igår, Går rätt hyfsat på 1 bar ändå
Riktigt bra respons med Hx55:an ändå! Trodde aldrig den skulle vara så snabb som den är! Börjar susa under huven lite efter 3000rpm och laddet kickar in ordentligt mellan 3500-4000rpm beroende på växel
http://www.garaget.org/video/ep0ufy69q4nt
http://www.garaget.org/video/fsf8n5buskci
http://www.garaget.org/video/za4dpiuifdx7 
Postat: fre apr 30, 2010 5:40 pm
av benkoilovikka
Äntligen uppdaterade du här
Nu vill vi ha bilder på grejerna
Sen undrar jag när andra motorn är klar? hehe

Postat: fre apr 30, 2010 8:27 pm
av Moggemx
S38:an ska iväg på borrning och fräsning nästa vecka

så nån gång i sommar kanske!
Postat: lör maj 01, 2010 10:25 am
av Pimplaren
Nu blir det:
*s38b36 block 94mm borr just nu, men kanske blir 95mm
*Pyramidringat
>*Ny Vevaxel <
*H-profiler med smidda kolvar
*Std topp, spjäll och insug
*ARP topp och ramlagerbult
*PPF 60mm Wastegate
*Vipec V44 sprut
*1600cc Spridare
*Audi 115F spolar
*2st Aeromotive A1000 pumpar
*2st Aeromotive 100 micron förfilter innan pumparna.
*1st Aeromotive 10 micron filter innan fulerailen.
*Aeromotive linjär bränsletrycksregulator
*Nuke Fuelrail
Vad blir det för vevaxel?? custom? b38 axel?:)