Jag får börja med att tacka!
Du verkar ta min förhoppningsvis kontruktiva kritik på ett bra sätt så jag fortsätter väl..
Jag tycker att det är skitskoj med hjulupphängningar och det är kul att du bygger dubbla a-armar på en 240, annars bygger många MCPerson på allt möjligt, speciellt jobbigt på bilar med dubbla a-armar redan.. förstår att man gör det på dragracebyggena men väghållning är ju bra mycket roligare...
Jag bygger ngt liknande på min 142a nu också, men använder original spindlar och styrning, bara ändrar infästningspunkter och förlänger bärarmarna, jag kan lägga upp en 2D bild på det!
Kanske är jag som är trögfattad (brukar va så!) men visst ändrar du avståndet mellan övre spindelled och bromsskívan när du justerar camber!? isåfall ändras SAI! du måste ändra bärarmslängden för att inte vara o greja med SAI och Scrubb.. OK, har du kommit nära med dina ritningar och bygger bra så kanske det inte är så blodigt viktigt eftersom man inte justerar camber så ofta eller mer än ngn grad.. Men man brukar inte bygga så bara.
Vad ska du använda för hjullager? vilken bultdelning? bara nyfiken.. De spindlar jag byggde senast till 7an använde jag BMW lager och det enda som behövde svarvas var centrering mot hjullager, allt annat tillverkades med vinkelslip, borrmaskin och roterande fil, de väger under 2kg och tog inte många timmar!
Ang bumpsteer så måste inte styrarmen ligga i samma plan som undre bärarmen, det viktiga är att styarmens längd och vinkel är relativ övre och undre bärarm. Mitt förslag är att rita i 2D så är det enklare att se än i 3D.
Har du koll på Ackerman!? Vill du köra drifting så borde du också kunna svänga mer än 30 grader, på 7an kan man svänga 30-35grader men det räcker inte...
Har du ngn bra bok i ämnet? eller pluggar du ngt åt det här hållet? ett tips är rejsa.nu och Göran Malmbergs väghållningsböcker om du inte redan känner till det!
Hoppas jag inte förvirrar, lycka till!