Efter kvällens förgasarmek gjorde jag en 100-150 dragning på 4:an (högsta växeln).
Standard: 35sekunder (aldrig

).
Med trim: 17sekunder.
Rätt stor förbättring ändå för att vara ett snabb/budget projekt.
Började med att kolla CO, den gav 0%... miljöbil

Plockade isär och såg att en av nålarna hängt sig en bit ut (fjädrar ju lite), samt att munstyckena satt på ganska mycket olika höjd (pressade munstycken som sitter rätt glappt i främre förgasaren).
Satte munstyckena 2mm ner och satte i nålar med lite smalare spets från nyare stromberg.
CO: 3%
Den poffar fortfarande under 3000 varv så får väl knacka ner munstyckena nån mm till.
Ställde tändningen med vakuum till 13 grader. Testade med 10 utan vakuum men då ökade den till 25 med vakuum.
Ska jag skippa vakuum till fördelaren istället??
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195